فرماندار بیرجند مطرح کرد؛

اعلام فراخوان ساخت یک نماد برای «بوستان شهدای گمنام» بیرجند

«علی ناصری» گفت: «بوستان شهدای گمنام» قدیمی ترین محل تدفین شهدای گمنام در بیرجند است که عموم مردم دسترسی مستقیم به آن دارند.
کد خبر: ۲۹۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ - 28May 2018

اعلام فراخوان ساخت یک نماد برای «بوستان شهدای گمنام» بیرجندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس در بیرجند، «علی ناصری» فرماندار بیرجند در اولین جلسه «کمیته مراکز فرهنگی و یادمان‌های دفاع مقدس» اظهار داشت: زمانی که محل دفن شهید مشخص می شود و صورت جلسه به امضای هیئت امنا می رسد تعهدی از میزبان گرفته می شود که ساخت یادمان را خودشان انجام دهند.

وی با بیان اینکه قدیمی ترین محل تدفین شهدای گمنام در بیرجند، بوستان شهدای گمنام است که شهرداری متولی آن است، گفت: بوستان پروفسور معتمدنژاد هم شهرداری متولی ساخت یادمان شده و در روستای دستگرد دهیاری تقبل کرده است.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه قرار بر این شده است که برای بوستان شهدای گمنام در خیابان پاسداران بیرجند فراخوانی صورت بگیرد و نماد خوبی برای شهدا ساخته شود، گفت: قبل از بوستان پروفسور معتمدنژاد، این بوستان تنها جایی بود که عموم مردم دسترسی مستقیم به مزار شهدا دارند چراکه در سایر جاها یا در اختیار سازمان های نظامی است که ورود مردم امکانپذیر نیست و یا در دانشگاه ها است که آن هم همینطور است.

ناصری افزود: در مکان های عمومی ورود مردم و زائرین بدون مشکل است و برای همین تاکید ویژه ای بر تقویت این مکان ها داریم.

وی متذکر شد: اگر بشود یک نماد کلی یا یک نماد حجمی و یا یک تابلوی خاص تهیه بشود که عامل راهنمایی مردم و گردشگران بشود که اینجا مرقد شهدا است خیلی خوب است.

فرماندار بیرجند با اشاره به مرکز فرهنگی دفاع مقدس، گفت: در جوار فضای سبز مدنظر گرفته شده، کاربری فرهنگی هم می تواند در دستور کار باشد چراکه به دلیل موقعیت ویژه این محل، به عنوان یک قرارگاه فرهنگی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها