روحانی در دیدار رییس جمهور بولیوی:

رابطه با کشورهای انقلابی و مستقل برای جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت است

رییس جمهور در دیدار با رییس جمهوری بولیوی با تاکید بر لزوم توسعه و استحکام بیشتر روابط دو جانبه دو کشور، اظهار داشت: برای جمهوری اسلامی ایران، روابط با کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای انقلابی و مستقل نظیر بولیوی دارای اهمیت است.
کد خبر: ۲۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹ - 25September 2014

رابطه با کشورهای انقلابی و مستقل برای جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ادامه دیدار با روسای کشورها در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، شامگاه چهارشنبه به وقت نیویورک، رییس جمهوری بولیوی را در هتل محل اقامت خود به حضور پذیرفت.

روحانی در این دیدار با تبریک به رییس جمهوری بولیوی به خاطر ریاست بر گروه ۷۷ و ضمن اعلام آمادگی برای توسعه روابط دو جانبه ایران و بولیوی، گفت: از لحاظ جغرافیایی فاصله ایران و بولیوی بسیار زیاد است، اما قلب ها و اهداف و آرمان های ما در مسائل بین المللی بسیار به هم نزدیک است.

رییس جمهور گفت: دو کشور برای مبارزه با تروریسم و مبارزه با کشورهای متجاوز دارای مواضع و نظرات مشترکی هستند و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و بویژه در حوادث اخیر غزه نظرات دو کشور کاملا مشابه بود.

روحانی افزود: ایران و بولیوی در موضوع سوریه و عراق نیز دارای مواضع مشترک در قالب حمایت از مردم و مخالفت با دیگران هستند، بنابراین نظرات دو کشور در زمینه مسائل بینالمللی نیز کاملا به یکدیگر نزدیک است.

رییس جمهور در بخش دیگر سخنانش با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت سازمان هایی نظیر گروه ۷۷ و همچنین جنبش عدم تعهد به نفع صلح جهانی بهره بگیریم، خاطرنشان کرد: ما می توانیم مواضع همه کشورهای مستقلی را که تحت عنوان های مختلف در کنار هم جمع شده اند، به هم نزدیک تر کنیم و صدای واحدی علیه تروریسم در دنیا بشنویم.

روحانی در بخش دیگر سخنانش، اتحاد دولت و ملت در یک کشور را از هر سلاحی بالاتر و موثرتر دانست، دو کشور ایران و بولیوی را حائز این ویژگی قلمداد کرد و گفت: وقتی ملتی متحد است هیچ قدرتی نمی تواند آنها را شکست دهد.

"اوو مورالس"رییس جمهور بولیوی نیز ایران و بولیوی را دو کشور دوست و یاور همدیگر دانست و گفت: بولیوی خود را متحد ایران می داند و در کنار مسائل اقتصادی، ما مفتخر هستیم که به عنوان یار و مددکار و هم پیمان و متحد ایران به خصوص به لحاظ سیاسی در همه عرصه ها باشیم.

وی خواستار آن شد تا جمهوری اسلامی ایران تجربه های ارزنده خود در حوزه فناوری را در اختیار این کشور قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها