مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

یادمان شهدا می تواند قطب فرهنگی باشد

حجت الاسلام «احمد رضایی» گفت: شأن شهدا بسیار بالا است و همانطور که امامزادگان به عنوان قطب فرهنگی هر محل مطرح هستند، قبور شهدا هم می تواند قطب فرهنگی باشد.
کد خبر: ۲۹۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴ - 28May 2018

یادمان شهدا می تواند قطب فرهنگی باشدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت الاسلام «احمد رضایی» مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در اولین جلسه «کمیته مراکز فرهنگی و یادمان‌های دفاع مقدس» با بیان اینکه قطعا شهدای ما مقامشان از خیلی از امامزادگان برتر است، اظهار داشت: کاری که می خواهیم انجام دهیم باید کاری ماندگار باشد و طوری پیش بینی شود که بصورت یک آثار باستانی ماندگار باشد.

وی با تاکید بر اینکه کار را کم و کوتاه نبینیم، گفت: اگر اعتباری هم نداریم براساس اعتبارات و بصورت مرحله ای این پروژه را دنبال کنیم اما کار را عمیق انجام دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: متاسفانه در بسیاری از اماکن یادمان هایی در 10 سال پیش ساخته شده که الان تخریب شده است.

رضایی با اشاره به اینکه رهبری می فرماید امامزادگان به عنوان قطب فرهنگی معرفی شوند، گفت: شهدا هم می توانند قطب فرهنگی شوند و در جانمایی ها و مکان های حضور امامزادگان این موارد لحاظ شود.

وی متذکر شد: مخصوصا در مکان هایی که نه امامزاده دارند و نه مرکز خاصی وجود دارد بهترین فرصت است که بتوانیم با حضور شهید گمنام آنجا یک قطب فرهنگی ایجاد شود که البته همه چیز باید در کنارش دیده شود، موزه حتی فضای نمایشگاهی در پروژه برای سال های آینده نیز در آن دیده شود اگرچه اعتبارات فعلی پاسخگو نباشد.

«علی اصغر آسمانی مقدم» مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: ضمن تشکر از معاون عمرانی استاندار و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، این جلسه در رابطه با اینگونه فعالیت ها دلگرمی خوبی با محوریت عمرانی است.

لزوم هماهنگی با بنیاد مسکن برای جانمایی و انتخاب زمین مناسب

وی افزود: در روستاها اگر عزیزی می خواهد به عنوان شهید گمنام دفن شود اولین چیز این است که مکانی برایش تهیه شود چراکه در زمین غصبی نمی شود شهید گمنامی دفن کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه وظیفه ما است که تامین زمین داشته باشیم و اگر زمین نداشتیم حداقل جانمایی مناسبی در آنجا داشته باشیم، گفت: آمادگی داریم اگر زمین نباشد بلافاصله الحاقیه ای در روستا انجام دهیم و بتوانیم زمین مناسبی اختصاص دهیم.

آسمانی مقدم بیان داشت: در اسفند ماه اتفاق بدی افتاد که در روستای «باغستان» فردوس بدون اینکه ما در جریان باشیم اگرچه زمین متعلق به بنیاد مسکن بود اما محل انتخاب شده در خیابان بود که دیگر کار از کار گذشته بود و مجبور شدیم طرح را کاملا عوض کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهیدی که از 6 ماه قبل معلوم است که می خواهد دفن شود اگر جا برایش مشخص نباشد خوب نیست و بنابراین نیاز است که با بنیاد مسکن مکاتباتی صورت بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار