مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان:

برخی گروه‌های سیاسی به دنبال جابجایی اولویت‌های اساسی کشور هستند/ مجلس در تدوین اولویت‌ها نقش کلیدی دارد

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های هرمزگان گفت: برخی از گروه‌های سیاسی برای تامین اهداف مشروع و نامشروع خود با دروغ و فریب در صدد جابجایی اولویت‌ها و مسائل مهم جامعه هستند.
کد خبر: ۲۹۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ - 01June 2018

برخی گروه‌های سیاسی به دنبال جایجایی اولویت‌های اساسی کشور هستند/ مجلس در تدوین اولویت‌ها نقش کلیدی داردحجت‌الاسلام «سید عباس تقوی» مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس با اشاره به اولویت‌های اساسی و غیراساسی در جامعه اظهار داشت: برخی جریان‌های فکری مسائل اساسی مردم را از ذهن مردم پاک می‌کنند و مسائل فرعی و غیرضروری و حتی مضر را به مردم قالب می کنند.

وی با اشاره به این جمله امام علی (ع) که؛ «کسی که به کار مهم خود را مشغول کند مهم‌تر وی را خراب می‌کند»، بیان داشت: یکی از مشکلات امروز جامعه در سطوح مدیران کم فکر کردن است و برخی هم که فکر می‌کنند فکر خوب ندارند درحالی که خوب فکر کردن نوعی هنر است که به مهارت نیاز دارد.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه های هرمزگان با اشاره به اینکه؛ جامعه‌ای که فکر نمی‌کند و بدتر از آن مدیرانی که شیوه فکر کردن خوب را نمی‌دانند آن جامعه شکست خورده‌ است، تصریح کرد: بازیگران سیاسی بر مبنای منافع سیاسی خود هنرمندانه با استفاده از روان‌شناسی ارتباط، مخاطب‌شناسی، ظرفیت رسانه اموری را در جامعه به عنوان امور مهم و مهم‌تر خلق می‌کنند تا بتوانند بر اریکه قدرت بیش از پیش تکیه بزنند.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه عده‌ای آزادی صرف را مساله اول جامعه می‌دانند و القا می‌کنند که آزادی مهم تر از استقلال است، گفت: یک عده‌ای از افراد شکم سیر نیز چون به دنبال برخی حرکات ناهنجار در جامعه هستند با این کلمات که آزادی را باید بدون استقلال به دست آورد، زود فریب می‌خورند این درحالی است که مبارزان اندیشه آزادی، برای رسیدن به عزت در سایه استقلال حاضرند زندان بکشند و شهید شوند.

جابجایی اولویت‌های مهم و فرعی نشان‌دهنده تزلزل مسولان در ساختارفکری جامعه است

وی ادامه داد: برخی از گروه‌های سیاسی برای تامین منافع مشروع و غیرمشروع خود عموما در صدد جابجایی مسائل مهم جامعه هستند و حتی در صدد قالب کردن مسائل فرعی و کم‌اهمیت مانند کنسرت، رفتن زنان به استادیوم ورزشی مسابقات فوتبال، تلگرام، حجاب اجباری و سفر خارجی بدون اذن پدر یا نوع پوشش زنان به عنوان مسائل مهم جامعه هستند.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: متاسفانه برخی در کشور این دست از موارد را به عنوان مسائل اصلی کشور القا می‌کنند درحالی که از نظر طراز اهمیت سیاسی جامعه ما، این موارد اولویت و ضرورت اول کشور ما نیست.

تقوی گفت: نفس وجود تلگرام از سوی عده‌ای از مسئولان کشور با رفتارها و گفتارهای عجیب مساله اول کشور تلقی می‌شود و این رفتارها نشان‌دهنده ضعف و تزلزل این مسولان در ساختار تفکر جامعه است.

این مسئول بیان کرد: استحاله فرهنگی و سیاسی جامعه به صورت تدریجی با تغییر ذائقه مردم درحالی اتفاق می‌افتد که جوانان را با فریب لزوم تلگرام به عنوان ضروریت اول کشور و نه لزوم داشتن کار و شغل تحریک می‌کنند.

اصولگرا و اصلاح طلب غیرانقلابی ضدانقلاب است

وی با طرح این سوال که آیا واقعا پرداختن به موارد فرعی به عنوان مساله اصلی کشور در مجلس شورای اسلامی ارزش وقت گذاشتن دارد یا خیر؟ اظهار داشت: تغییر ذائقه مردم از سوی گروه‌های سیاسی چه اصول‌گرا و چه اصلاح‌طلب توهین به شعور مردم است.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه های هرمزگان اضافه کرد: اصول‌گرا و اصلاح‌طلبی که انقلابی نباشد و امور اساسی کشور برایش مهم نباشد مساوی با ضدانقلاب است، زیرا با دروغ و فریب و عوض کردن امور غیرضروری به امور اصلی کشور به مردم دروغ می‌گوید، لذا دشمنان این ملت کسانی هستند که با این مدل به مردم دروغ می‌گویند.

تقوی با اشاره به این مطلب که چرا نمایندگان مجلس بجای پرداختن به امور کامیون‌داران و راننده‎هایی که به دور از خانواده در سختی زندگی می‌کنند، دغدغه‌شان رفتن زنان به استادیوم ورزشی مردان و تلگرام است؟ یادآور شد: مجلس و دولت نماینده یک سندیکای خاص نیستند، دولت نماینده تمام ملت هستند و وظیفه دارند به اولویت‎های اساسی جامعه فکر کرده و راهکار ارائه دهند.  

پیگیری مسائل اولویتدار مردم وظیفه مجلس و دولت است/ مجلس در تدوین اولویت‌ها نقش کلیدی دارد

وی با بیان این پرسش که واقعا چند درصد از زنان جامعه ما تشنه رفتن به استادیوم ورزشی مردان هستند و چقدر وقت برای رفتن به این مکان‌ها دارند؟ بیان کرد: پیگیری و نشان دادن مسائل اولویت‎دار با درجه اهمیت در صدر ذهن مردم جزو کارهای اساسی نمایندگان مجلس و دولت است.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه های هرمزگان در ادامه سخنان خود گفت: درحالی که ترکیب مجلس باید سرشار از تفکر، اندیشه، تدبیر و امید برای مردم باشد بدنه مجلس ما به مجلس نان به نرخ روز خورها تبدیل شده است لذا نماینده مجلسی که با ساز و رقص در ستادهای انتخاباتی رای می آورد چنین نماینده مجلسی برای کار و اشتغال جوانان دلسوزی نمی کند و اولویت بندی ندارد.

مدیریت فضای رسانه‌ای کشور ساماندهی شود

این مسئول با بیان این جمله که مجلسی که نمایندگان نتوانند در ساماندهی فکر و اندیشه مردم اثر مثبت داشته باشند، برآمده از فریاد الله اکبر نیست، تاکید کرد: مجلس در تعیین و تدوین اولویت‌ها نقش کلیدی دارد.

تقوی در بخش پایانی سخنانش به نقش رسانه در مدیریت ذهن سیاسی جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: جایگاه رسانه ملی و سایر رسانه های مهم در کشور در وضعیت خنثی قرار گرفته‌اند و دشمن نیز با شناخت این خلاء به نفع اهداف نامشروع خود در جهت مدیریت ذهن مردم علیه انقلاب، شهدا و ارزش‌های انقلابی درحال بهره‌برداری سیاسی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه یکی از بهترین مراکز مهم مطبوعات برای تغییر اندیشه مردم و نگاه آن ها رسانه‌هاست، تاکید کرد: رسانه‌ها باید از حالت انفعال و مرور اخبار خارج شوند و مدیریت فضای رسانه‌ای کشور باید ساماندهی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار