امیرعبدالهیان در دیدار هیأت رسانه‌ای مصر:

داعش در خدمت اهداف رژیم صهیونیستی عمل می‌کند

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان گروه داعش را محصول فعالیت اطلاعاتی پیچیده کشورهای غربی دانست و جهت ایجاد تفرقه بین سنی – سنی، شیعه – شیعه و سنی – شیعه بیان کرد.
کد خبر: ۲۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲ - 25September 2014

داعش در خدمت اهداف رژیم صهیونیستی عمل می‌کند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، هیأت رسانهای مصر متشکل از نویسندگان و اصحاب رسانههای گروهی این کشور، عصر چهارشنبه با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفتوگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال از توسعه مناسبات با مصر، حضور همه احزاب، گروهها و طیفهای سیاسی را در روند مسالمتآمیز سیاسی در مصر برای کمک به توسعه و ایجاد ثبات و امنیت در این کشور، حائز اهمیت میداند.

معاون وزیر خارجه نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به مصر را مبتنی بر عمق تاریخی، تمدنی و ادیانی مصر به عنوان کشوری مهم در جهان عرب و اسلام دانست و افزود: ایران، علاقمند به مشاهده مصر با ثبات، یکپارچه و پیشرفته بوده که در خور شأن واقعی و تاریخی خود در منطقه و جهان اسلام ایفای نقش کند و بدیهی است که هیچ کشوری نمیتواند خلاء مصر را پر کند.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه افزود: ما علاقمندیم مردم و دولت مصر با پشت سرگذاشتن شرایط و چالشهای کنونی، نقش و جایگاه واقعی خود را برای کمک به حل مسائل منطقهای و بینالمللی ایفاء کنند.

وی با انتقاد از برخود دوگانه کشورهای فرامنطقهای در برخود با موضوعات مردمسالاری و تروریسم بر رویکرد و عملکرد صریح و شفاف کشورمان در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و نیز حمایت از مبارزه جدی و قاطع با پدیده شوم تروریسم در منطقه از جمله عراق و سوریه تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه ضمن تقدیر از مواضع مصر در مقابل با تروریسم و افراط گرایی در سوریه و عراق، لزوم همکاری و تعامل نزدیک بین کشورهای موثر در منطقه از جمله مصر و ایران برای ایجاد نوعی همگرایی و همکاری جمعی در منطقه جهت مقابل با این پدیده را به دور از دخالت بیگانگان یادآور شد.

امیرعبداللهیان ایران و مصر را دو کشور مستقل و مهم در منطقه خواند و روند توسعه  روابط در زمینه  رایزنی و گفتوگوهای سیاسی و همچنین همکاریهای اقتصادی و فرهنگی را رو به رشد ارزیابی و بر تداوم و تقویت این همکاریها تاکید کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از هر ابتکار عملی برای تقویت این همکاریهای دوجانبه، منطقهای بینالمللی  با مصر استقبال میکند.

معاون وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: گروه داعش محصول فعالیت اطلاعاتی پیچیده کشورهای غربی است و جهت ایجاد تفرقه بین سنی – سنی ، شیعه – شیعه و سنی – شیعه طراحی شده است، به همین دلیل داعش در خدمت اهداف رژیم صهیونیستی عمل میکند. اکنون که آمریکاییها ادعای مبارزه با این گروهک تروریستی را دارند ما به اقدامات آنان با شک و تردید نگاه میکنیم. آمریکاییها به دنبال تضعیف ارتشهای کشورهای اسلامی بوده و نقشه راه دشمنان منطقه برای تجزیه کشورهای اسلامی را توطئه جدید آنها میدانیم.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات اخیر یمن گفت: ما با تمام طرفهای یمنی ارتباط خوبی داریم و مشارکت آنها را در حکومت مفید میدانیم و بدین لحاظ  از روند مصالحه سیاسی در این کشور حمایت میکنیم.

در این نشست اعضای هیات مصری به طرح دیدگاههای خود در زمینه تحولات منطقهای و همچنین روابط ایران و مصر پرداخته و بر ضرورت توسعه روابط دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار