معاون پژوهش و فن‌آوری آموزش و پرورش استان لرستان:

هرجا نشانی از بسیج باشد جهادگری و ایثارگری در آن هویداست

«علی عبدی‌پور» بسیج فرهنگی و فرهنگ بسیجی را یک روحیه و تفکر در آموزش و پرورش ذکر کرد و اظهار داشت: بسیج در تمام عرصه‌ها با صلابت ورود کرده و هر جا نشانی از بسیج باشد جهادگری و ایثارگری در آن هویداست.
کد خبر: ۲۹۳۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ - 29May 2018

هرجا نشانی از بسیج باشد جهادگری و ایثارگری در آن هویداستبه گزارش دفاع پرس از خرم آباد، «علی عبدی‌پور»، معاون پژوهش و فن‌آوری آموزش و پرورش لرستان در نخستین جلسه شورای مرکزی کانون بسیج فرهنگیان که ظهر امروز با حضور مسئول سازمان و مسولان آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: بسیج نمادی از کلید واژه‌های برتری، سروری، یاری‌گری و جهادگری است که هر کدام دریایی معنا را با خود به همراه دارند.

وی بسیج فرهنگی و فرهنگ بسیجی را یک روحیه و تفکر در آموزش و پرورش ذکر کرد و افزود: بسیج در تمام عرصه‌ها با صلابت ورود کرده و هر جا نشانی از بسیج باشد جهادگری و ایثارگری در آن هویداست.

معاون پژوهش تحقیقات و فن‌آوری، بسیج را صداقت، شجاعت، رشادت، شهامت، عشق و معنویت معنا کرد و ادامه داد: منویات حکیمانه رهبر انقلاب را در مجموعه بزرگ آموزش و پرورش به‌ عنوان نقشه راه برشمرد و اظهارکرد: امیدواریم بتوانیم در نظام تعلیم و تربیت سربازان خوبی برای رهبر فرزانه انقلاب باشیم.

وی مهم‌ترین فصل مشترک آموزش و پرورش و بسیج را بسیج فرهنگی و فرهنگ بسیجی برشمرد و گفت: در آموزش و پرورش به‌ دنبال تربیت معلمانی هستیم که دانش و بینش را به‌ صورت توامان داشته باشند.

وی وجود ۱۶۰هزار دانش‌آموز بسیجی و ۱۷هزار فرهنگی بسیجی در آموزش و پرورش را نماد اعتقاد دستگاه تعلیم و تربیت به بسیج و روحیه جهادگری دانست و گفت: ما با قدرت بسیج را حمایت و تقویت می‌کنیم و در تقویت اهداف آن دریغ نخواهیم کرد.

در ادامه این جلسه  «محمدحسین احمدی»، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان، گفت: تشکیل بسیج، یکی‌ از بزرگ‌ترین شاهکارهای مدیریتی امام خمینی (ره) بود کمااینکه مردمی کردن مبارزه و دفاع، پاتک رهایی‌ بخش ملتی بود که تنهای تنها در برابر جهان ایستاده بود.

وی افزود: امام بسیج را مدرسه عشق، شجره طیبه، لشکر مخلص خدا و میقات پابرهنگان خواند که تربیت‌یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند.

احمدی اظهارکرد: تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد و حقیقتاً اگر بخواهیم مصداق کاملی از ایثار و خلوص و فداکاری و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهیم، چه کسی سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهند بود .

در ادامه «حسن حجت‌پور»، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه لرستان با اشاره به اقدامات و همکاری‌های انجام شده بین سپاه و آموزش و پرورش، گفت: بین این دو نهاد هیچ فاصله‌ای نبوده و نیست به‌ طوری‌که در زمان هشت سال دفاع مقدس، بیشترین آمار شهیدان متعلق به جامعه فرهنگی و دانش‌آمور بوده است.

وی اظهارکرد: آموزش و پرورش با اهدای چهار هزار و ۶۰۰ شهید فرهنگی و سی و شش هزار شهید دانش‌آموز رسالت فرهنگی خود را با ایثار و شهادت درآمیخته است و در حال حاضر تعداد هجده هزار فرهنگی در استان لرستان افتخار عضویت در تشکیلات بسیج را دارند.

حجت‌پور از اقدامات و تعامل آموزش و پرورش با سپاه و مجموعه بسیج فرهنگیان در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تربیتی تقدیر کرد و گفت: فرهنگ و تفکر بسیجی، پدیده مقدسی است که در مسیر تکوین آن در دوران انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و دوران سازندگی و بعد از آن شکل گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار