دبیر همایش استانی «کتابت وحی» خبر داد؛

برگزاری همایش استانی «کتابت وحی» در آمل

دبیر همایش استانی «کتابت وحی» از برگزاری این همایش در آمل خبر داد و گفت: این همایش با حضور ۱۰۰ خوش‌نویس برتر به همراه تجلیل و یادمان هنرمند فقید «عزت‌الله محمدی» از خوش نویسان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹ - 29May 2018
برگزاری همایش استانی کتابت وحی در آملبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، «حسین بخشی» دبیر همایش استانی «کتابت وحی» ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت این همایش در آمل برگزار شد، از حضور ۱۰۰ خوش‌نویس برتر در این همایش خبر داد و اظهار داشت: در این برنامه از خوش نویسان تجلیل و یادمان هنرمند فقید «عزت‌الله محمدی» از خوش نویسان برگزار خواهد شد.
 
دبیر همایش استانی «کتابت وحی» با بیان اینکه در کنار این همایش آثار خوش نویسان به نمایش گذاشته خواهد شد، گفت: در این همایش از جزء ۳۰ قرآن که توسط یکی از هنرمندان به خط نستعلیق نوشته شد، رونمایی خواهد شد.
 
«محمدرضا خسروی» عضو انجمن خوش نویسان نیز در این نشست بیان کرد: هفت جلد قرآن به خط نستعلیق توسط خوش نویسان آملی نوشته شد که تاکنون به این میزان در هیچ‌ یک از شهرها نوشته‌ نشده است.
 
وی با بیان اینکه دو دیوان حافظ و مناجات خواجه عبدالله انصاری به خط نستعلیق در آمل نوشته شد، افزود: مناجات‌نامه خواجه عبدالله انصاری توسط کم سن تریم خوش نویس کشور که ۹ سال سن دارد نوشته شد.
 
خسروی با اشاره به اینکه اگر این همایش توسط مسئولان حمایت شود قابلیت برگزاری همایش کشوری را در آمل داریم، افزود: شاهنامه توسط یکی از هنرمندان به خط نستعلیق در حال نوشتن است که ماهانه هزار بیت نوشته می‌شود و تکمیل آن حدود ۵ سال زمان می برد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار