اتحاد 11 گروه تروریستی در ادلب سوریه با حمایت مالی ترکیه

11 گروه تروریستی حاضر در استان ادلب سوریه که وابسته به ارتش آزاد هستند، اعلام کردند که پس از اتحاد با هم، ائتلاف «الجبهه الوطنیه للتحریر» را تشکیل داده‌اند.
کد خبر: ۲۹۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹ - 29May 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، گروه‌های تروریستی حاضر در استان ادلب سوریه بار دیگر در قالب یک گروه با هم متحد شدند.

وبگاه خبری معارض عنب در جزئیات این خبر اعلام کرد که 11 گروه وابسته به گروه تروریستی «ارتش آزاد» یک ائتلاف جدید تحت عنوان «الجبهه الوطنیه للتحریر» (جبهه ملی آزادی بخش) را تشکیل دادند.

این گروه‌ها با انتشار بیانیه‌ای مدعی شدند که ائتلاف مذکور در راستای پایبندی به «اصول انقلاب سوریه و تلاش برای تحقق آن» تشکیل شده است.

در این ائتلاف گروه‌های «فیلق الشام، ارتش آزاد ادلب، الفرقة الساحلیه الأولى، الفرقة الساحلیه الثانیه، الفرقه الأولى مشاه، الجیش الثانی، جیش النخبه، جیش النصر، لواء شهداء الإسلام در داریا، لواء الحریه، الفرقه 23» حضور دارند.

«فضل الله الحجی» نیز به عنوان سرکرده اصلی این ائتلاف انتخاب شد. الحجی پیش از این سرکرده فیلق الشام بود.

منابع نظامی معارض اعلام کردند که این گروه تحت حمایت ترکیه قرار دارد و آنکارا از آغاز در تلاش بود که یک گروه نظامی جدید را در ادلب تشکیل دهد.

عنب در فوریه گذشته اعلام کرده بود که ترکیه به سبک عملیات موسوم به «سپر فرات» که در شمال حلب بود، در تلاش است یک گروه نظامی جدید در ادلب تشکیل دهد.

منابع نظامی در آن زمان اعلام کردند که این گروه به جای حمایت آمریکا، تحت حمایت مالی ترکیه قرار دارد و پس از اینکه ترکیه نقاط ایست و بازرسی را تکمیل کرد، این اقدام در راستای تشکیل «ارتش ملی» خواهد بود.

هیئة تحریر الشام که جبهه النصره رکن اصلی آن است و جبهه تحریر سوریا که اخیرا از ائتلاف گروه‌های تروریستی «احرار الشام و نور الدین الزنکی» تشکیل شد، در این ائتلاف حضور ندارند.

گروه‌های تحت امر ائتلاف الجبهه الوطنیه در پنج بخش حضور خواهند داشت: حماه، حمص، ادلب، حلب و بخش ساحلی.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار