معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه کشور:

حوزه‌های علمیه در زمینه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت پیشگام هستند

یکی از رهنمودهای مقام معظم رهبری گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در بین حوزویان است و خوشبختانه حوزه‌های علمیه نیز در این زمینه همیشه پیش‌گام بوده و خواهند بود.
کد خبر: ۲۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷ - 25September 2014

حوزه‌های علمیه در زمینه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت پیشگام هستند

به گزارش دفاع پرس، حجتالاسلام محمود ملکدار، معاون امور طلاب و دانشآموختگان حوزههای علمیه کشور به رسا گفت: یکی از رهنمودهای مقام معظم رهبری گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در بین حوزویان بوده و هست و خوشبختانه حوزههای علمیه نیز در این زمینه همیشه پیشگام بوده و خواهند بود.

وی با اشاره به آمار بالای شهدای روحانی در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: امروز بیشتر آمار شهدا به نام روحانیت به ثبت رسیده و این افتخار بزرگی برای حوزه و حوزیان است که چنین جانفشانیهایی را در دوران هشت سال دفاع مقدس داشتهاند.

حجتالاسلام ملکدار به تشریح برنامههای هفته دفاع مقدس در حوزههای علمیه سراسر کشور اشاره کرد و افزود: حوزههای علمیه در طول سال برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس همچون برپایی کاروانهای راهیان نور برنامههای مختلفی را تدارک میبینند، اماافزون بر این برنامهها در حوزههای علمیه سراسر کشور برنامههای گوناگونی را تدارک دیدهایم .

وی ادامه داد: براساس برنامهریزی انجام شده برنامههای دفاع مقدس به صورت استانی برگزار خواهد شد که هر روز پنج استان برنامههای دفاع مقدس را اجرا میکند و این برنامهریزی تا پایان هفته دفاع مقدس ادامه خواهد داشت.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزههای علمیه کشور، تصریح کرد: جشنوارههای گوناگون، یادواره شهدا، جلسات خاطرهگویی، غبارروبی مزار شهدا، همایشهای مختلفی با عنوان شهدا در این مدت در مدارس علمیه سراسر کشور برگزار میشود.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه علمیه قم، در روز چهارشنبه دوم مهرماه، نمایشگاه هفته دفاع مقدس با هدف گرامیداشت یاد وخاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه فیضیه به مدت یک هفته برپا خواهد شد.

حجتالاسلام ملکدار افزود: همچنین مسابقات فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور طلاب مدارس علمیه در سراسر کشور برگزار میشود.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزههای علمیه کشور، خاطرنشان کرد: گرامیداشت دفاع مقدس یکی از پرافتخارترین و بهترین ایام نظام انقلاب اسلامی است و اگر بخواهیم در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان بایستیم، یکی از راههای آن بزرگداشت و زندهنگهداشتن این ایام با افتخار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار