سردار شرفی:

مهمترین دغدغه پلیس در مورد محیط‌بانان حفاظت از آنان در مقابل تهدیدات است

رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت: مهمترین دغدغه کنونی پلیس در مورد محیط‌بانان حفاظت از جان آنان در مقابله با تهدیدات شکارچیان غیرمجاز، قرار دادن کارکنان این یگان زیر عنوان ضابطان خاص و برخورداری محیط‌بانان از پوشش قانون به‌کارگیری سلاح است که با جدیت پیگیر آن هستیم.
کد خبر: ۲۹۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ - 30May 2018

لزوم حمایت همه جانبه پلیس از محیط بانانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمد شرفی» رییس پلیس پیشگیری ناجا در مراسم افطاری صمیمانه‌ای که در جمع محیط‌بانان «وارنگه‌رود» استان البرز برگزار شد، با اشاره به شرایط کاری سختی که در شغل محیط‌بانی حکم‌فرماست، اظهار داشت: خدمت در چنین مشاغلی در شرایطی به دور از امکانات رفاهی و در فاصله‌ای بسیار زیاد از خانه و خانواده، نیازمند سطح بالایی از مسئولیت‌پذیری و وجدان کاری است که در هر انسانی یافت نمی‌شود.

وی افزود: خطرات بالایی که محیط‌بانان در حرفه خود با آن روبرو هستند، می‌تواند در یک لحظه و برای همیشه زندگی خود و خانواده آنان را دگرگون کرده و تحت الشعاع قرار دهد و به همین دلیل نمی‌توان از هرکسی انتظار داشت که این شغل برای آینده و پیشرفت زندگی خود برگزیند.

رییس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: از زمانی که تشکیل یگان‌های حفاظت سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و نهاد‌های دولتی و به دنبال آن یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور تصویب و مسئولیت اداره و هدایت این یگان‌ها به ناجا و پلیس پیشگیری واگذار شد، مجموعه پلیس بیش از هر نهاد یا شخص دیگری نسبت به مشکلات و مخاطرات پیش روی محیط‌بانان آگاهی یافت و نسبت به آن حساس شد.

وی ادامه داد: چنین شرایطی موجب شد تا نیروی انتظامی نهایت تلاش خود را برای فراهم کردن ظرفیت‌های قانونی و دیگر امکانات ممکن برای حمایت از محیط‌بانان و تجهیز آنان به ابزار مناسب، به‌روز و حرفه‌ای به کار گرفته و گام‌های جالب توجهی نیز در این زمینه برداشته شود.

این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: مهمترین دغدغه کنونی پلیس در مورد محیط‌بانان حفاظت از جان آنان در مقابله با تهدیدات شکارچیان غیرمجاز، قرار دادن کارکنان این یگان زیر عنوان ضابطان خاص و برخورداری محیط‌بانان از پوشش قانون به‌کارگیری سلاح است که با جدیت پیگیر آن هستیم.

وی اضافه کرد: در گام بعدی ضروری است تا به وضعیت خدمتی، معیشت و بهبود شرایط بیمه محیط‌بانان نیز توجه بیشتری شده تا انگیزه آنان برای خدمت تقویت شود.

سردار شرفی با بیان اینکه امروز توجه به محیط زیست از هر مقوله دیگری برای کشورمان واجب‌تر است، گفت: در شرایط کنونی دیگر بر هیچ‌کس پوشیده نیست که عدم حمایت و نگهداری درست از محیط زیست اثراتی زیانبار و جبران‌ناپذیر برای کشور عزیزمان در پی داشته و آینده فرزندان این مرز و بوم را به مخاطره خواهد انداخت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: با توجه به آنچه گفته شد، اهمیت تلاش محیط‌بانان در حفظ گونه‌های جانوری و گیاهی بیش از پیش روشن شده و لزوم حمایت همه‌جانبه از این نگاهبانان زندگی را آشکار می‌سازد.

رییس پلیس پیشگیری ناجا در پایان سخنان خود با اشاره به آمبولانس حیات وحش منطقه محیط‌بانی وارنگه‌رود که در جریان این بازدید توسط خود وی افتتاح شده بود، خاطرنشان کرد: این کار یکی از اقدامات بسیار زیبای محیط‌بانان است که برای حفظ و حراست بهتر از محیط زیست برنامه‌ریزی شده و نشان می‌دهد که کار این عزیزان تنها مبارزه با شکارچیان غیرمجاز نیست، بلکه آنان در همه حال و با هر وسیله و امکاناتی از محیط زیست و جانداران ساکن در آن حفاظت می‌کنند.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با حضور در منطقه حفاظت‌شده محیط زیست «وارنگه رود» از پاسگاه‌های موجود در این منطقه بازدید کرد و از نزدیک در جریان شیوه انجام وظیفه و چگونگی ماموریت کارکنان قرار گرفت.

همچنین افتتاح آمبولانس حیات وحش برای حیوانات آسیب‌دیده و بیمار محیط‌بانی وارنگه‌رود، آزادسازی شماری از پرندگان بهبود یافته در اثر مراقبت محیط‌بانان و شرکت در مراسم افطاری صمیمانه با کارکنان این یگان از دیگر اقدامات سردار شرفی در بازدید از وارنگه‌رود بود.

منطقه حفاظت شده محیط زیست وارنگه‌رود با مساحت 64 هزار هکتار، واقع در کوه‌های البرز مرکزی، یکی از مناطق ارزشمند زیستی کشور است که از سال 1346 هجری خورشیدی در فهرست مناطق حفاظت شده قرار گرفته و انواع گوناگون و بسیار کمیابی از گونه‌های گیاهی و جانوری را در خود حفظ کرده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار