سرهنگ هاشمی تاکید کرد؛

ضرورت برقراری پیوند پایدار میان پلیس و مدارس

معاون اجرایی پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به لزوم ارتباط هرچه عمیق‌تر میان کودکان و نوجوانان با نیرو‌های انتظامی بر ضرورت فراهم آوردن فضایی ایمن و آرام برای تربیت و بالندگی دانش‌آموزان تاکید کرد.
کد خبر: ۲۹۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ - 30May 2018

لزوم برقراری پیوند استوار و پایدار میان پلیس و مدارسبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ «علی هاشمی» معاون اجرایی پلیس پیشگیری ناجا در جشن الفبای دانش‌آموزان «دبستان شیخ انصاری» منطقه 14 شهر تهران که با حضور والدین دانش‌آموزان و آموزگاران مدرسه برگزار شد، با اشاره به اینکه در وضعیت کنونی جامعه، وجود یک ارتباط مؤثر و کارساز میان نیرو‌های انتظامی، خانواده‌ها و مدرسه امری ضروری است، اظهار داشت: چنین پیوند‌هایی کمک خواهد کرد تا پیامد‌های تهاجم همه‌جانبه فرهنگی غرب و آسیب‎‌های اجتماعی موجود در جامعه به شدت کاهش یابد.

وی در ادامه به مشارکت اجتماعی به ویژه توسط نوجوانان پرداخت و گفت: این نوع برنامه‌ها باید از سطوح پایین آموزش در نظر گرفته و اجرا شود تا بتوان با تمرین دادن کودکان و نونهالان، آن‌ها را نسبت به فرآیند‌های اجتماعی آشنا کرد و به آن‌ها آموخت تا ارتباطات اجتماعی مؤثر خود را توسعه دهند تا ما در آینده‌ای نه چندان دور و در دوره بزرگسالی آنان شاهد شکوفایی شخصیتی و رفتاریشان باشیم.

معاون اجرایی پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: امروزه شاهد انبوهی از آموزش‌های غیر اصولی به نوجوانان هستیم که از مجرای شبکه‌های اجتماعی در سطح جامعه ما گسترش دارند و چنین مسئله‌ای سبب بروز مشکلات فراوانی در خانواده‌ها شده است.

سرهنگ هاشمی اضافه کرد: البته بدیهی است که ارزش، اهمیت و کارکرد‌های فناوری بسیار مثبت و مفید بوده و می‌توان آن را در راه پیشرفت و بالندگی به کار برد، لیکن باید مراقب بود و کوشید تا با استفاده مناسب و هوشیارانه آثار منفی فضای مجازی را کاهش داد که یکی از راه‌های این کار بهره‌برداری از شبکه‌های اجتماعی بومی و ملی به جای مشابه خارجی و بیگانه آن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: پلیس بر این باور است که باید از سطح کلانتری‌ها وارد ارتباط با خانواده‌ها شده و تعامل سازنده داشته باشند تا با یاری مردم و جلب مشارکت عمومی موفق به توسعه نظم و در سایه آن تولید امنیت شود.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در ارتباط میان پلیس و خانواده‌ها، مدارس دارای نقش تعیین کننده‌ای بوده و محیطی ایجاد می‌کنند که کودکان و نوجوانان بتوانند به آسودگی با پلیس ارتباط پیدا کرده، ضرورت وجود آن را درک و در نتیجه نیروی انتظامی را در اجرای ماموریتش یاری دهند، از این روست که ناجا همواره بر مثلث پلیس، خانواده و مدرسه در تربیت کودکان تاکید کرده و نقشی اساسی برای معلمان عزیز و نهاد مدرسه در تولید امنیت پایدار و مردم‌نهاد قائل است.

سرهنگ هاشمی با تاکید بر اینکه فرزندان ما باید در آرامش و آسایش کامل تربیت شوند و در آینده سکان هدایت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به دست گیرند تا جامعه ما را به رشد و بالندگی تمام و کمال برسانند، تصریح کرد: به همین دلیل همه بخش‌ها و اشخاص باید چشم و گوش پلیس بوده و نیروی انتظامی را یاری دهند تا با تضمین امنیت فضای رشد فرزندان این مرز و بوم را فراهم آورند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها