مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی:

نسبت به آرمان های انقلاب بی تفاوت شده ایم

«ابوذر صلاحی» گفت: مرز تخریب نظام، سخن گفتن و اقدام جسورانه بدون رعایت حدود شرعی و قوانین کشور است و رعایت تقوا از الزامات انقلابی گری است، اما متأسفانه در این سال ها با تضعیف روحیه انقلابی گری، نسبت به آرمان های انقلاب بی تفاوت شده ایم.
کد خبر: ۲۹۳۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ - 30May 2018

بررسی نقش دانشگاه در کلام و نگاه امام(ره)/ نسبت به آرمانهای انقلاب بی تفاوت شده ایم«ابوذر صلاحی» مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس در بیرجند، اظهار داشت: امام (ره) دانشگاه را مبدأ همه تحولات می داند.

وی با بیان اینکه دانشگاه در نظر بنیانگذار جمهوری اسلامی محور سعادت و در صورت بد عمل کردن محور شقاوت ملت معرفی شده است، گفت: امام برای دانشگاه نقش ویژه و بسیار مهمی را قائل بودند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی افزود: اهمیت این نقش آنجا روشن می شود که حرکت های انقلابی دانشجویان در سال های ابتدایی انقلاب توسط حضرت امام (ره) به شدت مورد تأیید قرار می گیرد.

اهمیت دانشگاه در نگاه امام (ره) و صدور پیام تشکیل بسیج دانشجو

صلاحی ادامه داد: از جمله حرکت های انقلابی دانشجویان می توان به تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان، حرکت خودجوش دانشجویان برخی دانشگاه های کشور در مقابله با ناآرامی ها و اغتشاشات منافقین و حضور تأثیرگذار در قائله هایی نظیر کردستان، حرکت سازمان یافته اعزام دانشجویان انقلابی به جبهه های حق علیه باطل و همچنین تلاش برای انقلاب فرهنگی اشاره کرد که امام نگاه مثبتی به این جریانات داشتند.

وی متذکر شد: نقش دانشگاه و دانشجو در نگاه امام آنقدر مهم و تأثیرگذار است که در میان اقشار بسیج، پیام اختصاصی و مهمی صرفا برای تشکیل بسیج دانشجو و طلبه صادر می کند و آنان را مکلف به استکبارستیزی و مقید به استقلال همه جانبه جمهوری اسلامی می کند.

استاد دانشگاه متولی انسان سازی است

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به ویژگی های اساتید دانشگاه در نگاه و نگرش امام یادآور شد: استاد در نگاه امام (ره)، باید متولی انسان سازی باشد.

صلاحی بیان داشت: به یک معنا استاد در دانشگاه رسالت سنگین تربیت دانشجوی متعهد و دیندار را برعهده دارد و بایستی با اخلاق و معنویت خود و با تلاش و تخصص خود فرزندان این مرز و بوم را تربیت نماید.

وی افزود: از منظر رهبر عزیز انقلاب نیز علاوه بر ویژگی های بالا استاد باید امید را به دانشجویان تزریق کند و عامل بصیرت افزایی آنها باشد.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی درخصوص نقش دانشجو در تحولات جامعه متذکر شد: وقتی امام (ره) دانشگاه را مبدأ همه تحولات می داند، دانشجو متولی اجرای این تحولات است.

صلاحی دانشجوی معتقد و متدین امروز را مدیر آینده این جامعه دانست و گفت: دانشجو باید با احساس مسؤلیت و مطالبه گری در تحولات جامعه نقش ایفا کند و حتی تحول آفرین باشد.

نقش دانشگاه در اصلاح کشور

وی به جمله امام مبنی بر اینکه «اگر دانشگاه اصلاح شود، مملکت اصلاح می شود» اشاره و بیان داشت: این جمله حضرت امام بر همان اهمیت ویژه و نقش تأثیرگذار دانشگاه تأکید دارد زیرا دانشگاه است که مدیران و مسؤولین نظام را و در نهایت مقدرات امور کشور را تعیین می کند.

 مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی اضافه کرد: امام فرمود «اگر دانشگاه اصلاح شود مملکت اصلاح می شود» البته یقینا منظور حضرت امام اصلاح ظاهری نیست چه آنکه در چند جا به این موضوع اشاره کردند که دانشگاهها باید اسلامی شود که معلوم می شود محتوا و باطن دانشگاه مورد نظر ایشان بوده است.

صلاحی تصریح کرد: در این خصوص و در حوزه وضع قانون و تعیین راهبردها اقدامات خوبی انجام گرفته اما در عمل خیلی با نقطه مطلوب فاصله داریم.

مرز ویرانگری و انقلابی گری، رعایت تقوا است

وی در ادامه به صحبت های اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند که «انقلابی گری به معنای ویرانگری و تخریب نظام نیست»، برای تعیین مرز ویرانگری و تخریب نظام ابتدا باید معنای انقلابی گری را خوب درک کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی افزود: خود رهبر انقلاب فرمودند که انقلابی گری یعنی صراحت داشتن، شجاعت داشتن، ملاحظه کسی را نداشتن البته با حفظ تقوی، با این تعریف مشخص است هر اقدام شجاعانه و صریح و مطالبه گرایانه ای که با تقوا همراه نباشد یعنی مرز را شکسته و اقدامی ناصحیح است.

صلاحی تأکید کرد: مرز تخریب نظام، سخن گفتن و اقدام جسورانه بدون رعایت حدود شرعی و قوانین کشور است و همانطور که اشاره شد باید تقوا را رعایت کرد که از الزامات انقلابی گری است.

روحیه انقلابی گری مان تضعیف شده است

وی درخصوص توجه به آرمان خواهی در نگاه و کلام مقام معظم رهبری، بیان داشت: در چند سال گذشته رهبر انقلاب در اکثر دیدارها از دیدار دانش آموزان گرفته تا دیدار مسؤولین و مردم تا دیدار خبرگان، تأکید و توصیه به انقلابی گری کرده‌اند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با طرح این پرسش که چرا رهبر حکیم انقلاب در آستانه چهل سالگی انقلاب همه را توصیه به انقلابی گری می کنند، گفت: متأسفانه باید اعتراف کنیم ما در طول سالهای اخیر روحیه انقلابی گریمان تضعیف شده و نسبت به آرمانهای انقلاب بی تفاوت شده ایم.

صلاحی با بیان اینکه «مبارزه دائمی با استکبار و شیطان بزرگ» آرمان انقلاب بود، گفت: این آرمان امروز جایش را به تعامل و مذاکره داده است.

وی «رسیدگی به حال محرومین و مستضعفان» را دیگر آرمان امام و انقلاب عنوان کرد و گفت: این آرمان نیز امروز جایش را به دلسوزی به حال اقشار آسیب پذیر داده است.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی ادامه داد: «عدالت» آرمان انقلاب بود اما امروز جایش را به مصلحت اندیشی مستکبرین و آقازاده ها داده است و همین طور دهها مورد دیگر نیز وجود دارد.

صلاحی با بیان اینکه در این موضوع همه ما مقصریم خاطرنشان کرد: لذا رهبر انقلاب دانشجویان را که روحیه مطالبه گری در آنها زنده تر است توصیه جدی به مطالبه گری در حوزه آرمانهای انقلاب می کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها