جانباز شهید «محمدتقی طاهرزاده» در صفحه اینستاگرام رهبری

صفحه اینستاگرام دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای فیلمی از جانباز شهید «محمدتقی طاهرزاده» منتشر کرد.
کد خبر: ۲۹۳۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ - 30May 2018

جانباز شهید محمدتقی طاهرزاده در صفحه اینستاگرام رهبریبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، صفحه اینستاگرامی دفاع مقدس به روایت رهبر انقلاب اسلامی آیت الله خامنه ای تصویری کوتاه از جانباز شهید «محمدتقی طاهرزاده» منتشر کرد.

این فیلم مربوط به سفر آِیت الله خامنه ای در سال 80 به اصفهان است که در حاشیه سفر خود برای عیادت از جانباز «محمدتقی طاهرزاده» در منزل این شهید بزرگوار حضور پیدا کردند.

در این فیلم رهبر انقلاب به شهید طاهرزاده می‌گویند: «محمدتقی! میشنوی آقاجون؟ میشنوی عزیز؟ میشنوی؟ در آستانه‌ بهشت، دم در بهشت، بین دنیا و بهشت قرار داری شما؛ خوشا به حالت...»

هوشنگ طاهرزاده پدر محمدتقی در این فیلم بیان کرده: «من و مادرش با او حرف می‌زدیم،‌ او هم با ما؛ ما با زبانمان، او با نگاهش؛ زبان هم را خوب می‌فهمیدیم؛ ناراحتی‌اش را، خوشحالی‌اش را، مریضی‌اش را، بهبودی‌اش را، دردش را، تشکرش را و ... یک وقت‌هایی می‌رفتم بالای سرش، می‌گفتم بگو یا علی، بگو یا حسین، بگو یا زهرا؛‌ تقی تقلا می‌کرد،‌ گلویش را می‌فشرد، انگار می‌خواست از ته گلو بگوید یا علی، یا حسین، یا زهرا؛ اگر صدایش در نمی‌آمد، اشکش که در می‌آمد و گوشه‌ چشمان قشنگش با اشکی که بوی یا حسین می‌داد، معطر می‌شد».

جانباز شهید «محمدتقی طاهرزاده» در شهریور 1349 در شهر اصفهان متولد شد و  اسفند سال 66 در سن 17 سالگی به جبهه رفت. وی در تيرماه 67 در شلمچه دچار موج‌ گرفتگی شد و حدود يک ماه بعد به عالم بیهوشی رفت. دوران بیهوشی اين جانباز، 18 سال به طول انجاميد.

این جانباز که مدتی پس از این بازدید به درجه رفیع شهادت نائل شد، بیش از 14 سال در بستر آسیب‌های ناشی از جنگ تحمیلی رنج می‌برد؛ مزار وی در گلستان شهدای اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار