حجت‌الاسلام قندهاری عنوان کرد؛

حمایت وزارت دفاع از توسعه فعالیت‌های قرآنی در نیروهای مسلح

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به حمایت‌های بی‌نظیر مالی و معنوی وزیر دفاع و مقامات و مدیران عالی این وزارتخانه برای توسعه فعالیت‌های قرآنی گفت: بی‌شک عنوان وزارتخانه قرآنی زیبنده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.
کد خبر: ۲۹۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ - 30May 2018

حمایت وزارت دفاع از توسعه فعالیت‌های قرآنی در نیروهای مسلحبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین قندهاری در حاشیه بازدید از بخش‌ها و غرفه‌های مختلف نمایشگاه قرآن کریم با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی قرآن کریم گفت: رشد و گسترش فعالیت‌های قرآنی که هر ساله در نمایشگاه بین المللی متبلور و تجمیع می‌شود مرهون تفکر قرآنی و مجاهدت‌های امام راحل عظیم الشأن و رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

وی با مهم بر شمردن برگزاری نمایشگاه قرآن کریم افزود: برپایی نمایشگاهی از صدها تلاش صورت گرفته در زمینه قرآن کریم در حقیقت بهره‌گیری از انوار نورانی قرآن کریم، اسلام و شایسته تکریم و تقدیر است.

حجت الاسلام قندهاری استفاده مناسب از قالب‌های نو و روزآمد در توسعه فعالیت‌های قرآنی را لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: در هر دوره‌ای قالبی و شیوه‌ای از فعالیت‌های قرآنی ممکن است مورد توجه و اقبال مردم قرار گیرد. در عصر ارتباطات باید با بهره‌گیری از روش‌های نوین و مبتنی بر علایق و سلایق مخاطبان، پیام قرآن کریم را برای نسل جوان و نوجوان که وارثان آینده انقلاب اسلامی‌اند، تبیین کرد و بحمدالله در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم شاهد بروز خلاقیت‌ها و ابتکارات نو در عرصه تولیدات قرآنی بودیم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به حمایت‌های بی نظیر مالی و معنوی وزیر دفاع و مقامات و مدیران عالی این وزارتخانه برای توسعه فعالیت‌های قرآنی گفت: بی‌شک عنوان وزارتخانه قرآنی زیبنده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است، چرا که مدیران و مخاطبان و خانواده وزارت دفاع به بهره‌گیری از مفاهیم و آموزش‌های قرآنی اهتمام جدی دارند.

وی با اشاره به وجود زیرساخت‌های مناسب در وزارت دفاع برای ترویج فعالیت‌های قرآنی گفت: رویکرد وزارت دفاع در همه بخش‌های صنعتی و فرهنگی از بالاترین سطوح مقامات و مدیران تا بدنه کارکنان و تلاشگران عرصه دفاعی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی است و این تأثیر در نامگذاری محصولات گوناگون دفاعی و در آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی در میان خانواده و کارکنان وزارت دفاع مشهود و ملموس است.

حجت الاسلام قندهاری افزود: محصولات دفاعی وزارت دفاع همگی برگرفته از واژگان قرآنی است؛ محصولاتی مانند فجر، شهاب، قدر، زلزال، قیام، فاتح، عماد و انبوهی از تولیدات، همگی با اقتباس از آیات نورانی قرآن کریم نامگذاری می‌شوند و این روند در اعتلای فرهنگ سازمانی و خانوادگی وزارت دفاع با توسعه فعالیت‌های قرآنی هر روز عمیق‌تر می‌شود.

وی با ارائه آمار و ارقام فعالیت‌های قرآنی وزارت دفاع، آنها را قابل تحسین خواند و گفت: وجود بیش از ده هزار نفر حافظ اجزاء مختلف قرآن کریم، سیصد نفر حافظ کل و شرکت بیش از پنجاه هزار نفر از خانواده‌های کارکنان ودجا در مدارس و مراکز آموزش غیرحضوری قرآنی و تولیدات جدید دینی و اخلاقی در حوزه فیلم کوتاه و انیمیشن که نیاز روز مخاطبان است، نشان محکمی بر توجه و تمرکز ویژه وزارت دفاع به ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با تأکید بر استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان برای فراگیر نمودن فعالیت‌های قرآنی گفت: سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در ماه مبارک رمضان توفیق برگزاری طرح ویژه آموزش قرآن کارکنان را در همه صنایع و رده‌های وابسته داشته و روزانه بالغ بر ده هزار کلاس قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که با استقبال پر شور کارکنان و متخصصین دفاعی مواجه شده است.

حجت الاسلام قندهاری و هیئت همراه از بخش‌های مختلف نمایشگاه شامل فضای مجازی، حجاب و عفاف، موسسات و نهادهای دولتی، بخش هنری و بخش ویژه نیروهای مسلح و وزارت دفاع بازدید کردند و از جدیدترین تحولات و تولیدات قرآنی کشور مطلع شدند.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با هدف تعمیم و ارتقاء باورهای قرآنی جامعه، توسعه و ترویج فرهنگ و معارف قرآن و عترت، توجه به منویات قرآنی امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و جلب مشارکت حداکثری از نخبگان و فعالین قرآنی با شعار قرآن چلچراغ هدایت در هشت بخش و بیش از 500 غرفه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران از تاریخ 29 اردیبهشت ماه تا 15 خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار