رئیس مرکز سواد فضای مجازی سازمان سراج:

فضای مجازی خاکریز جنگ را در هر کشوری تغییر می‌دهد

رئیس مرکز سواد فضای مجازی سازمان سراج در دومین جلسه آموزش ملی «سبک زندگی جهادی» گفت: فضای مجازی خاکریز جنگ را در هر کشوری تغییر می دهد.
کد خبر: ۲۹۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ - 30May 2018

فضای مجازی خاکریز جنگ را در هر کشوری تغییر می دهد+تصاویربه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، «احمدرضا متین فر» رئیس مرکز سواد فضای مجازی سازمان سراج در دومین جلسه آموزش ملی سبک زندگی جهادی با موضوع مشاوره و درمان آسیب های فضای مجازی در خانواده که به صورت ویدئو کنفرانس در مرکز ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی برگزار شد، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری هر کسی جلوی فضای مجازی را بگیرد بی عقل است.

وی اظهار کرد: از سال 1372 اینترنت وارد کشور شد و فضای مجازی تثبیت و در تمام ساعت های بشری عمق پیدا کرد ولی متاسفانه کمتر به فضای مجازی پرداخته شده است.

متین فر با بیان اینکه از جمله کارکردهای فضای مجازی گردش آزاد اطلاعات، شبکه سازی، فرهنگ سازی، جریان سازی، ایجاد قدرت نرم و توانایی تحمیل رفتار است، افزود: بانوی جناح مومن و انقلابی باید در فضای مجازی حضور داشته باشد.

رئیس مرکز سواد فضای مجازی سازمان سراج تاکید کرد: به طور کلی همه ما باید در فضای مجازی حضور فعال و تاثیر گذار در راستای بیرون راندن و تاراندن دشمن داشته باشیم.

وی بیان کرد: خانواده کوچکترین و مهم ترین نهاد اجتماعی، هسته اصلی رشد و تعالی انسان و شکل گیری خصلت های اساسی و الگوگیری است و مادران و زنان در خانواده نقش اساسی را دارند که ضروری است یک دوره آموزشی سواد مجازی را بگذرانند.

متین فر اعلام کرد: طبق بررسی های انجام شده هزینه روزانه ایرانیان در اتصال به تلگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی 12 میلیارد تومان است.

رئیس مرکز سواد فضای مجازی سازمان سراج با بیان اینکه فضای مجازی به دلایل ورود به عصر اطلاعات، جنگ نرم، اشباع رسانه و گسترش دید واقع بینانه نسبت به رسانه مهم شده است، گفت: امروزه فضای مجازی خاکریز جنگ را در هر کشوری تغییر می دهد؛ در گذشته خاکریز ما مناطق عملیاتی جنوب و غرب بود ولی الان در اتاق خواب ما قرار دارد.

وی در خصوص گسترش دید واقع بینانه نسبت به رسانه گفت: در عصر کشاورزی خانواده، فرزند را تربیت می کرد، در عصر تکنولوژی مدرسه، فرزند را تربیت می کرد و در عصر رسانه، رسانه فرزند ما را تربیت می کند.

متین فر تصریح کرد: اگر رسانه دقیق باشد ما و فرزندان ما را در راستای تعالی پیش می برد و اگر رسانه فاقد کدهای اخلاقی، منطقه ای و بین المللی باشد ما را به نابودی می کشاند.

در ادامه متین فر به بیان فرصت های فضای مجازی و آسیب های آن پرداخت و نهایتا راهکارهایی ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها