معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه خبر داد؛

اعلام آمادگی همه جانبه استانداری کرمانشاه از «دانش نامه دفاع مقدس»

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه از اعلام آمادگی همه جانبه از «دانش نامه دفاع مقدس» خبر داد.
کد خبر: ۲۹۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ - 30May 2018

اعلام آمادگی همه جانبه استانداری کرمانشاه از «دانش نامه دفاع مقدس»به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، سرتیپ دوم پاسدار «مرادعلی محمدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان امروز چهارشنبه با «محمد ابراهیم الهی تبار» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه دیدار کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه طی سخنانی در این دیدار اظهار داشت: دانش‌نامه استانی دفاع مقدس کرمانشاه نیز که بخشی از دایرة‌المعارف دفاع مقدس  کشور است، توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهیه می شود و تاکنون اقدامات موثری در خصوص این پروژه مهم انجام گرفته است.

«مرادعلی محمدی» افزود: در بحث یادمان‌های دفاع مقدس در مناطق عملیاتی غرب کشور کار‌های خوبی صورت گرفته است و امروزه این بستر برای آحاد مردم شریف ایران اسلامی فراهم شده تا از مناطق دوران دفاع مقدس در استان کرمانشاه بازدید و در جریان ایثارگری‌های مردم غرب کشور قرار گیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به طرح تهیه مجموعه ۱۰ جلدی دانشنامه دفاع مقدس استان در سه مبحث جغرافیای حماسی و عملیات‌ها، شهدا و اشخاص موثر در جنگ، فرهنگی، اجتماعی و نقش اقشار مختلف استان تاکنون 1200 مدخل برای تهیه مقاله علمی تعیین و به تصویب مرکز دایره المعارف دفاع مقدس کشور رسیده است.

وی در ادامه افزود: از دیگر اقدامات انجام گرفته این پروژه تعیین کارگروه ها و تشکیل پرونده های علمی مداخل مختلف دانش نامه است.

سردار محمدی درباره مکتوب سازی نقش کرمانشاه در دفاع مقدس، بیان کرد: همه ما می‌دانیم در بحث دفاع مقدس کرمانشاه جایگاه ویژه‌ای دارد لذا همه نهادها و مراکز مختلف فرهنگی، علمی باید در جهت ثبت وقایع مهم این دوران نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا آثار ارزشمندی در این زمینه خلق نماییم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه ضمن استقبال از تهیه دانشنامه استانی کرمانشاه، اظهار داشت: دانشنامه دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز به عنوان بخشی مستقل از دانش نامه استان تدوین و به عنوان یک سند تاریخی و علمی، مرجعی برای پژوهش‌گران و محققان در این حوزه است.

وی در ادامه افزود: استانداری کرمانشاه اعلام آمادگی خود را جهت حمایت و پشتیبانی از این اثر ماندگار که در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در حال تدوین می باشد اعلام می کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار