مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

گردشگری جنگ یک ظرفیت بزرگ برای خوزستان است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان گفت: گردشگری جنگ یک ظرفیت ممتاز برای خوزستان است و باید در آثار به جا مانده از دوران دفاع مقدس شرایط مساعدی را برای گردشگران با سلیقه‌های مختلف ایجاد کرد.
کد خبر: ۲۹۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ - 31May 2018

گردشگری جنگ یک ظرفیت بزرگ برای استان خوزستان استبه گزارش دفاع پرس از خوزستان، سردار «محمد علیپور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان در مراسم تقدیر از اعضای ستاد سفر نوروزی و راهیان نور که در سالن جلسات شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های استان خوزستان یک نقشه راه و طرح جامعی برای استان نداریم و شاید به دلیل نگاه سنتی ما به موضوعات مختلف است و گرنه گردشگری جنگ یک ظرفیت ممتاز برای خوزستان است و در آثار به جا مانده از دوران دفاع مقدس شرایط مساعدی را برای گردشگران با سلیقه های مختلف ایجاد کرده است.

وی افزود: ۴۰۰ کیلومتر ساحل دریایی، اقلیم، آب و هوا و همچنین بافت طبیعی استان خوزستان از جمله ظرفیت‌های استان خوزستان هستند که باید شناسایی و معرفی شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به ظرفیت اربعین عنوان کرد: مراسم بی نظیر و معنوی اربعین در خوزستان باید به یک میراث فرهنگی و ارزشی تبدیل شود.

سردار علیپور افزود: موضوع بعدی که می تواند برای خوزستان آورده داشته باشد خیل عظیم کاروان های راهیان نور است که یکی از فرصت‌های قوی برای استان است؛ حضور و بازدید ۶ میلیون نفر در سال بازدید راهیان نور از استان خوزستان یک ظرفیت بسیار قوی برای استان است که باید بیش از پیش بدان پرداخته شود.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، شوش و سوسنگرد ظرفیت‌های بسیار بالایی دارند، ادامه داد: در ایام راهیان نور همه ظرفیت‌ها از سوی فرمانداران این شهرستان‌ها پای کار می‌آید ولی این کافی نیست.

سردار علیپور با تأکید بر لزوم توجه ویژه داشتن به ساخت معماری، محتوایی و تکمیل و تجهیز یادمان های دفاع مقدس عنوان کرد: انجام این اقدامات برای نگهداشت مسافران راهیان نور بسیار مؤثر خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در پایان در خصوص ظرفیت گردشگری آبی گفت: با فعال کردن گردشگری آبی در اروند می‌توانیم برنامه های گردشگری در این رودخانه را برای کاروان‌های راهیان نور فعال کنیم تا نسل جوان ما بتوانند در یک فضای با نشاط و مفرح به اندوخته‌ها و میراث معنوی دفاع مقدس نیز دسترسی یابند.

در پایان این مراسم نیز توسط استاندار خوزستان از سردار علیپور بخاطر فعالیت گسترده در امر راهیان نور تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار