مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

جلسات قرآن عامل تداوم انقلاب و تقویت فرهنگ دینی در کشور است

حجت‌ الاسلام «علی شکری» با بیان اینکه تقویت محافل انس با قرآن در هشت شهرستان استان در دستور کار است، گفت: این جلسات تداوم انقلاب و فرهنگ دینی را به همراه می‌آورد.
کد خبر: ۲۹۳۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵ - 31May 2018

جلسات قرآن عامل تداوم انقلاب و تقویت فرهنگ دینی در کشور استبه گزارش دفاع پرس از سمنان، حجت‌ الاسلام «علی شکری» مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان بعد از ظهر پنج‌شنبه در جمع مردم نمازگزار و روزه‌دار میامی به میزبانی مسجد جامع این شهر، ضمن اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن ویژه ماه رمضان تحت عنوان با «قرآن در رمضان» و «بینات۲۱» در هشت شهرستان استان سمنان به‌ مثابه یکی از اولویت‌های برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی، بیان کرد: جلسات قرآن عامل تداوم انقلاب و فرهنگ دینی در کشور و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه حضور در مجالس تلاوت قرآن یکی از راه‌های استمداد طلبی و مواجهه با مشکلات است، افزود: قرآن کریم برای تمام ابعاد زندگی بشری برنامه‌ای سعادتمند دارد که باید به آن عمل کرد تا رستگاری را نزدیک دید.

محافل قرآنی برکت را به جامعه هدیه می‌دهد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان برای برگزاری محافل قرآنی در ماه رمضان سه کارکرد ویژه برشمرد و گفت: نخستین کارکرد درونی متعلق به انسانی است که در آن حضور پیدا می‌کند، به‌ عبارت‌ دیگر این نشست‌ها، راه اتصال به معبود را فراهم می‌کند و ثواب تلاوت قرآن برای هر فرد در ماه رمضان را به همراه دارد.

شکری دومین ویژگی بارز محافل قرآنی را نشاط اجتماعی و جمعی دانست و تأکید کرد: تلاوت قرآن دارای بعد اجتماعی و بیرونی است یعنی برکات خود را به جامعه انتقال می‌دهد تا نشاط دینی در تمام منطقه حکم‌فرما شود و در نهایت سومین ویژگی نشست‌های قرآنی، ترویج فرهنگ دینی و آشنایی جوانان با مفاهیمی مانند عبادت، معنویات، مسجد، فرایض دینی، سبک زندگی اسلامی، قرآنی و ... است که به شناخت تقوای الهی منجر می‌شود.

وی افزود: قرآن کریم برای تمام زوایای زندگی بشری دستورالعمل فراگیر و صحیح دارد لذا عمل به قرآن می‌تواند به‌ مثابه هدایتگری مطمئن انسان را به‌ سوی سرنوشتی معنوی هدایت کند از سوی دیگر یکی از مسائلی که قرآن به انسان می‌آموزد، مقوله تقوای الهی است لذا تلاوت قرآن باعث می‌شود تا انسان تقیه و تقوی را در درون خود مشاهده و همچنین تقویت کند لذا باید از محافل قرآنی به‌ خصوص در ماه رمضان استفاده کافی را ببریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان به‌ ضرورت حضور جوانان و نوجوانان در محافل قرآنی و نقش خانواده‌ها در تحقق این امر نیز پرداخت و بیان داشت: باید بسترها را برای حضور هرچه بیشتر جوانان در محافل انس با قرآن کریم مهیا کنیم که این امر با نیازسنجی و مخاطب شناسی میسر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها