تعیین رییس کمیته بین المللی تحقیق درباره جنایت داعش در عراق

دبیرکل سازمان ملل متحد «کریم اسعد احمد خان» را به عنوان مشاور ویژه و رییس تیم تحقیق بین المللی درخصوص جنایت‌های داعش در عراق تعیین کرد.
کد خبر: ۲۹۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ - 01June 2018

تعیین رییس کمیته بین المللی تحقیق درباره جنایت داعش در عراقبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، تیم تحقیق براساس قطعنامه 1279 شورای امنیت صادره در سال 2017 میلادی تشکیل شده است تا به تحقیق بین المللی برای بازخواست عناصر داعش به خاطر جنایت هایشان در عراق بپردازد.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در مقر مطبوعاتی این سازمان در نیویورک گفت: اسعد احمد خان اولین رئیس تیم تحقیق است. وی یک وکیل انگلیسی است و بیش از 25 سال تجربه کاری در قانون جنایی بین المللی دارد.

دوجاریک افزود: خان لیسانس حقوق را در دانشکده کینگ لندن گرفته است و از تجربه گسترده ای برخوردار است.

به گفته وی، خان به عنوان دادستان و وکیل مدافع در دادگاههای جنایی داخلی و بین المللی از جمله دادگاه کیفری بین المللی، دادگاه کیفری بین المللی ویژه رواندا، دادگاه بین المللی ویژه یوگسلاوی سابق، دادگاههای کامبوج، دادگاه ویژه درباره لبنان و دادگاه ویژه سیرالئون فعالیت کرده است.

95 عراقی در طول یک ماه در عراق کشته شدند

سازمان ملل متحد اعلام کرد که 95 عراقی در طول ماه مه میلادی در عراق کشته و 163 نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، دفتر سازمان ملل برای کمک به عراق یونامی در بیانیه ای اعلام کرد: گزارش این دفتر نشان می دهد که در مجموع 95 غیرنظامی عراقی در جریان اقدامات تروریستی، خشونت و درگیری مسلحانه در ماه مه سال 2018 میلادی کشته و 163 نفر دیگر زخمی شدند.

این بیانیه افزود: استان بغداد بیشترین تلفات را داشت؛ به گونه ای که مجموع قربانیان غیرنظامی به 117 نفر (45 کشته و 72 زخمی) رسید. استان دیالی با 9 کشته و 35 زخمی در رتبه دوم قرار داشت. در رتبه سوم نیز استان کرکوک با 20 کشته و 16 زخمی قرار داشت.

حمله داعش به چاه‌های نفتی استان صلاح الدین

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد که گروه ترویستی داعش به چاه های نفتی علاس در این استان حمله کرد.

وی افزود: این حمله پنجشنبه شب روی داد اما عناصر داعش در جریان درگیری با نیروهای عراقی مجبور به فرار شدند و این درگیری تلفاتی به همراه نداشت.

این منبع گفت: منطقه مطیبیجه به پناهگاه تروریست ها تبدیل شده است و خطر آنها برای مناطق شرق صلاح الدین همچنان ادامه دارد.

یک منبع امنیتی در استان دیالی روز پنجشنبه از بازگشت هسته های تروریستی داعش به برخی نواحی مطیبیجه در مرز بین استانهای دیالی و صلاح الدین خبر داده بود.

حمله الحشد الشعبی به داعش در سوریه

واحد توپخانه نیروهای الحشد الشعبی در عراق پنجشنبه شب محل تجمع گروه تروریستی داعش در خاک سوریه را گلوله باران کردند.

واحد اطلاع رسانی الحشد الشعبی اعلام کرد: توپخانه الحشد الشعبی با هماهنگی تیپ 29 محل تجمع داعش در روستای الدشیشه در داخل خاک سوریه را که یکی از روستاهای مجاور تپه مرزی صفوک می باشد، گلوله باران کرد.

این واحد افزود: این عناصر داعش در تلاش برای نفوذ به بخش های مرزی با سوء استفاده از بدی شرایط جوی بودند.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار