سید ایمان یاراحمدی:

طبق فرمایشات رهبری، اصل کار در حمایت از شهدا انجام فعالیت‌های جهادی است

یک فعال فرهنگی و راوی دفاع مقدس با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هر جا کاری زمین ماند با فعالیت جهادی جبران شد، گفت: اصل کار در حمایت از شهدا انجام فعالیت‌های جهادی است که در حال حاضر مردم نقش اصلی را در آن دارند.
کد خبر: ۲۹۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵ - 01June 2018

سید ایمان یاراحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در خصوص عملکرد مسئولان در راستای حمایت از فرهنگ شهدا و انتقال آن به نسل جوان اظهار داشت: در ابتدا باید دو سازمان اصلی را مورد بررسی قرار دهیم؛ صدا و سیما و بنیاد شهید. سازمان صدا و سیما به عنوان الگویی که همه به آن دسترسی دارند، عملکرد خوبی در حوزه کنگره‌های شهدا و برنامه‌های مناسبتی دفاع مقدس داشته است اما بنیاد شهید به عنوان نهادی که کارکرد اصلی آن خدمت به شهدا و خانواده‌هایشان است در حال حاضر مقبولیت چندانی ندارد.

وی ادامه داد: از نظر بنده اکنون یک ول‌انگاری در بنیاد شهید وجود دارد که بحث معرفی شهدا را تحت تاثیر قرار داده است. دلیل آن هم این است که فعالیت بنیاد شهید به گونه‌ای است که قابل دیدن نیست و نسل جوان نمی‌تواند از آن بهره‌مند شوند.

این فعال فرهنگی و راوی دفاع مقدس با اشاره به عملکرد بنیاد شهید افزود: این بنیاد در حوزه نرم افزاری نیز کار قابل ملاحظه‌ای انجام نداده است طوری که نسل جوان بتوانند از طریق گوشی تلفن همراه خود با فرهنگ شهدا و دفاع مقدس آشنا شوند.

یاراحمدی گفت: یکی از ضعف‌های دیگر بنیاد شهید عدم بیان تاریخ شفاهی شهدای شاخص است. مدت‌ها قبل کتابی از شهید ابراهیم هادی منتشر شد و رهبر معظم انقلاب با تمام دغدغه‌هایشان فرمودند که من تا زمان اتمام کتاب نتوانستند آن را کنار بگذارم در حالی که میبینیم در خصوص همین کتاب، بنیاد شهید هیچ نقشی نداشته است.

این فعال فرهنگی بیان کرد: بنیاد شهید اگر بخواهد با همین سبک به فعالیت خود ادامه دهد، شاید حتی با فوت پدر و مادر شهدا دیگر هیچ نام و نشانی از هیچ شهیدی باقی نماند.

وی با انتقاد از عملکرد بنیاد شهید ادامه داد: در بحث شهدای مدافع حرم نیز بنیاد شهید نقشی ندارد و ضعیف عمل می‌کند.

این فعال فرهنگی در رابطه با عملکرد خانواده‌های شهدا در معرفی فرزندانشان گفت: اینکه خانواده‌ای بخواهد شهید خود را معرفی کند، شاید در فضای فکر و فرهنگی جامعه‌ی ما نگنجد و دلیل اصلی ساخت سازمان‌های مرتبط با شهدا و دفاع مقدس نیز به همین دلیل است.

یاراحمدی افزود: بسیاری از خانواده‌های شهدا هم هستند که خودشان عکس و اطلاعاتی از شهدا ندارند بنابراین در اینجا مسئولان هستند که باید براساس وظایف خود حمایت‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند هر جا که کاری زمین ماند با فعالیت جهادی جبران شد، تصریح کرد: اصل کار در حمایت از شهدا انجام فعالیت‌های جهادی است که در حال حاضر مردم نقش اصلی را در آن دارند و برای حمایت از شهدا تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها