مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

توانایی نظامی کشور، اهرم بازدارنده مستکبرین است

«اکبر نجاتی» گفت: دفاع مقدس باعث شد تا رزمندگان اسلام با هدایت­‌های امام راحل و تلاش‌­های شبانه‌روزی سرداران شهید، روی پای خود بایستند و در حوزه پدافند هوایی پیشرفت‌­های چشمگیری داشته باشند. امروز این توانایی تسلیحاتی جمهوری اسلامی، به عنوان یک اهرم بازدارنده مانع زیاده‌­خواهی مستکبرین شده است.
کد خبر: ۲۹۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ - 02June 2018

توانایی نظامی کشور اهرم بازدارنده مستکبرین استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی و سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمد حاجی­‌زاده» فرمانده گروه ۱۲ پدافند هوایی بقیة‌الله (عج) هوا فضای سپاه پاسداران و شورای فرماندهی این گروه، صبح امروز (شنبه) در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان با  یکدیگر دیدار کرد.

سردار نجاتی در این نشست، اظهار داشت: خراسان علاوه بر سابقه درخشانی که در مبارزات ضدرژیم طاغوت داشته، از ابتدای پیروزی انقلاب نیز کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته است. حضور نیرو‌های خراسانی در غائله­‌های قومیتی گنبد و کردستان که از سوی استکبار طراحی شده بود مؤید این ادعا است. با شروع جنگ تحمیلی از ابتدای روز‌های دفاع مردم این سرزمین، رزمندگان خراسانی در قالب فرستادگان رضا (ع) عازم مناطق عملیاتی جنوب شدند. سازماندهی ۱۴ رده و یگان توسط نیرو‌های خراسانی در دوران دفاع مقدس بیان‌گر حضور مستمر رزمندگان این خطه از کشورمان در دفاع از مرز‌های اعتقادی و جغرافیایی بوده است.

وی ادامه داد: «جهاد» خراسان، لشکر «۷۷ پیروز ثامن ­الائمه (ع)»، لشکر «۵ نصر»، لشکر «۲۱ امام رضا (ع)» و لشکر «ویژه شهدا» در احداث پل بعثت، شکست حصر آبادان، عملیات­‌های بزرگی همچون «والفجر ۸» و «کربلای ۵»، دفاع از تنگه چزابه و پاک کردن بسیاری از شهر‌ها و روستا‌های کردستان از لوث ضدانقلاب نقش تعیین کننده­‌ای داشتند. ما باید با بهره‌گیری از این گذشته پرافتخار، این حضور حماسی را در قالب هنر در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به جامعه هدف ارائه کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی به دلیل وجود مضجع نورانی حضرت رضا (ع) از موقعیت ویژه‌­ای برخوردار است که میزبانی این استان از ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی بارگاه منور رضوی در طول سال، این موقعیت را ارتقاء داده است.

سردار نجاتی در ادامه با اشاره به صدور فرهنگ دفاع مقدس به سایر کشور‌ها گفت: امروز جهان اسلام تشنه معارف دفاع مقدس است و این انگیزه را دارد تا از این معارف بهره‌­مند شود. همچنین مسلمانان در اقصی نقاط جهان، شهدای این دوران به یادماندنی را نیز همواره مورد تکریم قرار می‌دهند. کتاب «خاک­‌های نرم کوشک» در داخل کشور ۳۰۰ بار تجدید چاپ شده که ۶۰۰ هزار نسخه به فروش رسیده است، اما در کشور لبنان با ۵ میلیون نفر جمعیت ۱ میلیون و دویست نسخه به فروش رسیده است که این آمار نشان می­‌دهد که فرهنگ دفاع مقدس مورد اقبال مسلمانان است.

این فرمانده دفاع مقدس با بیان این مطلب که زمین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی به دلیل این‌که قدمگاه حضرت رضا (ع) بوده و همچنین پیکر مطهر هشت شهید گمنام در آن به خاک سپرده شده از قداست خاصی برخوردار است، ابراز داشت: مشهد به دلیل این‌که یک شهر بین‌­المللی که سالانه میزبان میلیون­‌ها زائر داخلی و خارجی است، این ظرفیت را دارد تا فرهنگ غنی دفاع مقدس را که ریشه در قرآن، سیره ائمه معصومین و عاشورا دارد را به مخاطبین عرضه کند تا به‌وسلیه آن‌ها معارف دفاع مقدس به دنیا صادر شود.

سردار نجاتی تصریح کرد: اگر عملکرد یگان­‌های خراسان در دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی ارائه شود، مطمئناً حضور فرستادگان رضا (ع) و نقش نیرو‌های خراسانی در دفاع مقدس در تمامی نقاط کشورمان انتشار پیدا خواهد کرد.

وی گفت: به فرموده امام راحل «جنگ ما جنگ فقر و غنا بود». هر چند دشمن در دفاع مقدس از برتری نظامی برخوردار بود و جبهه حق با حداقل امکانات از اسلام و انقلاب دفاع می‌کرد، اما وعده خداوند متعال که همواره پیروزی حق بر باطل را نوید داده است محقق شد و شکست صدام و ارتش بعث عراق را شاهد بودیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: پیشرفت­‌های امروز نیروی هوا فضای سپاه پاسداران برگرفته از دفاع مقدس است. دفاع مقدس باعث شد تا رزمندگان اسلام با هدایت‌­های امام راحل و تلاش‌های شبانه‌روزی سرداران شهیدی همچون «حسن شفیع­‌زاده» و «حسن طهرانی‌مقدم» روی پای خود بایستند و در حوزه پدافند هوایی پیشرفت­‌های چشمگیری داشته باشند. امروز این توانایی تسلیحاتی جمهوری اسلامی، به عنوان یک اهرم بازدارنده مانع زیاده‌خواهی مستکبرینی که از هیچ جنایتی ابا ندارند خواهد بود و عصبانیت آن‌ها را به همراه خواهد داشت. از طرف دیگر باعث دلگرمی محرومین و مستضعفین عالم خواهد شد؛ لذا این ضرورت وجود دارد که نیروی هوا فضای سپاه نقش خود را در دوران دفاع مقدس و پس از آن، در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی ارائه دهد.

در ادامه این دیدار، سردار «محمد حاجی­‌زاده» در سخنانی، نظرات و دیدگاه‌­های خود را در خصوص چگونگی ارائه نقش نیروی هوا فضای سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی بیان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها