مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه «رازی» کرمانشاه:

دغدغه دانشجویان انقلابی آینده «برجام» است/ تصویب FATF فاجعه دردناکی است

«طارق کعب» گفت: اروپایی‌ها پیش از این بد عهدی خود را نشان داده‌اند و دغدغه دانشجویان انقلابی آینده برجامی است که به اروپا گره خورده است.
کد خبر: ۲۹۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ - 02June 2018

دغدغه دانشجویان انقلابی برجام است/ اروپا قابل اعتماد نیستبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «طارق کعب» مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه «رازی» کرمانشاه، اظهار داشت: بعد از خروج آمریکا از «برجام»، بیشترین دغدغه دانشجویان انقلابی آینده «برجام» است؛ زیرا اروپا قابل اعتماد نیست و بدعهدی‌اش را پیش از این ثابت کرده است و نمونه آن را در هشت سال جنگ تحمیلی بار‌ها دیده‌ایم.

کعب ادامه داد: آن‌ها با کمک‌های سنگینی که به بعثی‌ها کردند از هواپیما گرفته تا انواع مواد شیمیایی، فجایع بسیاری را برای کشور ما رقم زدند و در حال حاضر نیز با اسم‌های حقوق بشری و در پوست نگرانی برای صلح جهانی وارد عرصه شده‌اند. بحث ما این است که آینده «برجام» چه خواهد شد. سه کشور اروپایی مطرح می‌کنند که تضمینی می‌دهند، آیا واقعا آن‌ها تضمین می‌دهند؟ پشت پا زدن کشور‌های اروپایی به کشورمان سابقه پررنگی دارد.

وی افزود: در داخل کشور نیز برجام‌های دیگری در حال رقم خوردن است. تصویب FATF فاجعه دردناکی است که صورت گرفته است. بسیج دانشجویی نسبت به این مسئله نیز واکنش نشان داده و نمایندگان مجلس را خطاب قرار داده است تا این موضوع شفاف‌سازی شود و موضع نمایندگان استان کرمانشاه در این زمینه مشخص شود.

این فعال دانشجویی گفت: مسئله این‌جا است که نمایندگان مجلس جواب درخوری در برجام ندادند، تکلیف و وظیفه نمایندگان در این خصوص چیست؟ آیا آتش‌ زدن پرچم آمریکا کل موضع‌گیری آن‌ها نسبت به ماجرا است؟ باید مشخص شود نمایندگان استان کرمانشاه به مصوبه FATF چه رای داده‌اند؟ اگر رای مثبت داده‌اند چرا؟ و اگر رای منفی داده‌اند نیز علت آن را برای مردم توضیح دهند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه «رازی» در ادامه گفت: به همین دلیل ما برنامه‌هایی در مساجد برگزار می‌کنیم که مردم را با این مصوبه‌ها آشنا کنیم. بچه‌های بسیج به مساجد می‌روند و در زمان نماز با نمازگزاران صحبت می‌کنند.

وی گفت: دانشجو و دانشگاه به عنوان یک قشر مرجع و مجموعه اثرگذار در برهه‌های زمانی گوناگون انقلاب نقش فعال خود را ایفا نموده و منبع اثر بوده است و این کارکرد دانشجو و دانشگاه صرفا مربوط به انقلاب اسلامی نبوده است، بلکه این قشر در همه جای دنیا به دلیل نخبگی و آرمان‌گرا بودن مورد توجه عام و خاص بوده و در معادلات مختلف نقش‌آفرینی کرده است.

این مسئول بیان داشت: در انقلاب اسلامی به دلیل مردمی بودن انقلاب، و نیز نگاه آن به حضور و نقش‌آفرینی مردم در همه صحنه‌های داخلی و خارجی، نقش دانشجو و رسالت آن به‌خصوص در کارآمد کردن این انقلاب بسیار پررنگ تعریف می‌شود. امروز با گذشت چهار دهه از انقلاب ضعف‌ها و قوت‌های آن احصا شده و بایستی روز‌به‌روز نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف آن بر طرف شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار