درس قیام ۱۵ خرداد حفظ روحیه دشمن ستیزی است

ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در استان خراسان رضوی با صدور بیانیه ­ای، درس قیام ۱۵ خرداد را داشتن روحیه مبارزه با همه دشمنی‌ها و ددمنشی دانست و بر پیروی از فرمایشات و راهبری‌های رهبر معظم انقلاب تأکید کرد.
کد خبر: ۲۹۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵ - 02June 2018

درس قیام ۱۵ خرداد حفظ روحیه دشمن ستیزی استبه گزارش دفاع پرس از مشهد، ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در استان خراسان رضوی، به مناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد، بیانیه‌ای صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: انقلاب اسلامی پدیده بزرگی است که ۴۰ سال پیش به رهبری عالم و مرجعیتی هوشیار و آگاه به همه مسائل روی داد و امروز نقش بی‌بدیلی در معرفی تمدن نوین اسلامی به همه جهانیان دارد. امام خمینی (ره) با تکیه بر آموزه‌های دین و تأکید بر اسلام ناب در مقابل همه دشمنی‌ها و ظلم‌های ستمگران عصر ایستاد تا الگویی به نام انقلاب اسلامی را معرفی کند، الگویی که بی‌شک سربلندی و موفقیت آن نتیجه ولایت فقیه و مردم سالاری دینی است که با نگاه و اندیشه خردمندانه امام راحل محقق شد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: امام خمینی (ره) به‌عنوان متفکر و اندیشمند بزرگ روزگار ما، با ایمان به خدا و اخلاص خویش، مسیر ظلم‌ستیزی، استقلال و آزادی واقعی را نشان داد و به همه بشریت فهماند که دین، تنها راه رهایی از چنگال نابودی‌شان است. ایشان آن‌گونه که باید در مسیر رهبری قدم نهاد و انقلاب اسلامی ملت شریف ایران را در بهبوهه‌های مختلف هدایت کرد.

این بیانیه می‌­افزاید: این عارف، عالم، مرجع و مرد خدا، در همه عرصه‌ها تنها برای ذات حق تعالی سخن می­‌گفت و عمل می‌کرد و هرگز از هیچ چیزی هراس نداشت و خود را وقف اعتلای دینِ الله کرد. مردی که با اندیشه الهی‌اش، در سراسر جهان نفوذ داشت تا جایی که همگان به قدرت رهبری و تأثیرگذاری ایشان اعتراف کرده‌اند.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: بی‌شک همین روحیه والا موجب شد که انقلاب اسلامی شکل بگیرد و پایه‌های آن با خون شهیدان گران‌قدر قیام ۱۵ خرداد ۴۲ بنا گردد. ماجرایی که سرآغاز نهضت بیداری اسلامی در ایران و همبستگی ملت برای برچیدن طاغوت بود و نشان‌دهنده عمق پیوند آنان با آرمان­‌های الهی در دفاع از مرجعیت دینی بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: قیام ۱۵ خرداد به ما نشان می‌دهد که روحیه مقاومت و تکیه بر اسلام از هر چیزی گران‌قدرتر است و حق‌طلبی و مقابله با ظالم در رأس کارهاست و باید با پیروی از ولایت فقیه در مسیر دین استوار و محکم گام برداشت و با همه سردمداران طاغوت و به‌ویژه استکبار آمریکا و رژیم صهیونیستی و همه معاندان مبارزه کرد.

در فراز دیگری از بیانیه خاطرنشان شده است: درس قیام ۱۵ خرداد داشتن روحیه مبارزه با همه دشمنی‌ها و ددمنشی است و از این رو امروز باید با نگاه به فرمایشات و راهبری‌های رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای‌ (مدظله‌العالی) همان مسیر را طی کرد و در راه به حق خود از هیج ابرقدرتی نهراسید، زیرا فرهنگ مقاومت و ظلم‌ستیزی که امام راحل  برای جامعه ما تبیین کرد، در این کشور ریشه‌ای استوار دوانده و درخت انقلاب اسلامی را بارور ساخته است.

این بیانیه در پایان آورده است: ستاد بزرگداشت ارتحال امام راحل در استان خراسان رضوی ضمن تأکید بر توجه به این ارزش‌های انقلابی، از آحاد و اقشار مردم مؤمن و همیشه در صحنه استان برای حضور حماسی و پرشور در آیین­ سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و گرامی‌داشت یوم‌الله ۱۵ خرداد دعوت می‌نماید تا تجدید عهدی با آرمان‌های آن عزیز سفر کرده و شهدای انقلاب و از سوی دیگر بیعت مجددی با رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای‌ (مدظله‌العالی) باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار