رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تشریح کرد؛

برنامه‌های مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد و راهپیمایی روز «قدس» در بیرجند

حجت الاسلام «احمد ملایی» گفت: امسال ۳ مراسم ملی و مذهبی در ۱۴ و ۱۵ خرداد و روز قدس برگزار می‌شود که در آن به تبیین گفتمان امام و مقاومت پرداخته می‌شود.
کد خبر: ۲۹۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰ - 03June 2018

برنامه های مراسم 14 و 15 خرداد و راهپیمایی روز «قدس» در بیرجندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت الاسلام «احمد ملایی» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امسال سه مراسم مهم ملی و مذهبی در ایام 14 و 15 خرداد و روز قدس برگزار می شود.

وی افزود: مراسم 14 خرداد در روز دوشنبه مصادف با 19 ماه مبارک رمضان، مراسم 15 خراد در روز سه شنبه مصادف با 20 رمضان و روز قدس نیز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با 23 رمضان برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: تبیین گفتمان امام و مقاومت و تلاش هایی که برای انقلاب صورت پذیرفته است و همچنین بحث حمایت از مظلومان جهان و محکومیت جنایات کسانی که به مظلومان و بی گناهان جهان رحم نمی کنند همچون اسرائیل و حامیانش از جمله اهداف مراسمات این ایام می باشد.

ملایی با بیان اینکه روز جهانی قدس مختص ایران نیست بلکه در تمام کشورهای مسلمان راهپیمایی صورت می گیرد، گفت: برای این 3 مراسم 7 کمیته مشخص شده است که 26 فروردین ماه اولین جلسه آن برگزار شد.

وی افزود: کمیته «فرهنگی» با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته «هنری و فضای مجازی» با مسئولیت حوزه هنری استان، کمیته «تبیین و اعزام مبلغ» با مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی، کمیته «اطلاع رسانی» با مسئولیت صدا و سیما، کمیته «برگزاری مراسم» با مسئولیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، کمیته «مساجد» با مسئولیت مرکز رسیدگی به امور مساجد استان و کمیته «مردمی» با مسئولیت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد به اجرای برنامه های خود خواهند پرداخت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی درخصوص راهپیمایی روز قدس در بیرجند گفت: راهپیمایی روز قدس ساعت 10:30 صبح از میدان «شهدا» آغاز و به سمت میدان «ابوذر»، خیابان «ارتش»، خیابان «پاسداران»، میدان «قدس» و در نهایت به مسجد امام «حسین(ع)» ختم می شود.

سردار «نقدی» سخنران راهپیمایی روز «قدس» در بیرجند

ملایی با اعلام اینکه سخنران این مراسم سردار «نقدی» مسئول سابق سازمان بسیج مستضعفین و معاونت فرهنگی و اجتماعی فعلی سپاه پاسداران کشور می باشد، گفت: بعد از سخنرانی نماز جمعه برگزار خواهد شد.

وی افزود: امسال برای رفاه حال خواهران تدبیری اندیشیده شد تا بخشی از مسجد در اختیار آنها قرار گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به مراسم بزگرداشت رحلت امام(ره) در بیرجند گفت: این مراسم ساعت 17:30 روز دوشنبه 14 خرداد در حوزه علمیه سفیران هدایت و با سخنرانی حجت الاسلام «مهدی طائب» آغاز می شود.

ملایی اضافه کرد: همچنین حجت الاسلام «طائب» ساعت 22 در حسینیه جماران به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و در پایان مراسم، وعده غذایی سحری توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مراسم روز 15 خرداد در بیرجند در «مصلی اباالفضلی»  و در ساعت 17 برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: سخنران مراسم 15 خرداد بیرجند، آیت الله «قوامی» امام جمعه پردیسان قم و از اساتید برجسته قم و رئیس مرکز تخصصی مدیریت اسلامی حوزه قم می باشد، همچنین ایشان سخنران مراسم 14 خرداد شهرستان «خوسف» نیز می باشند.

ملایی با اعلام این خبر که اعضای ستاد ارتحال، ستاد 15 خرداد و ستاد قدس و انتفاضه یکشنبه ساعت 8:30 صبح با نماینده ولی فقیه در استان دیدار خواهند داشت، گفت: سخنرانان و مبلغین سراسر استان در این ایام به موضوعات منظور اشاره می کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات، نمایشگاه عکس و پوستر، ایستگاه صلواتی و شب خاطره از دیگر مراسمات این ایام خواهد بود، افزود: در مجموع حدود 49 عنوان برنامه در این 3 مناسبت در سطح استان برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ادامه اهمیت راهپیمایی روز قدس امسال اشاره و بیان داشت: انتقال سفارت آمریکا به قدس و کشتار بی رحمانه فسطینیان از جمله اقداماتی است که روز قدس امسال را حساس تر کرده است.

ملایی خروج آمریکا از برجام را عامل تشدید فشارهای اقتصادی بیشتر بر ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: راهپیمایی ها پیام مقاومت بیشتر مردم ایران را علیه سیاست های استکبار به جهان صادر خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها