ترامپ درصدد اعطای صلاحیت کنسولگری آمریکا به سفارت این کشور در قدس است

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حال بررسی اعطای صلاحیت کنسولگری کشورش در قدس اشغالی به دیوید فریدمن سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی است.
کد خبر: ۲۹۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ - 02June 2018

ترامپ درصدد اعطای صلاحیت کنسولگری آمریکا به سفارت این کشور در قدسبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از پنج مقام رسمی این خبر را منتشر کرده است که در این صورت، این اقدام می‌تواند امید و آرزو‌های فلسطینیان برای تشکیل کشور مستقل خود به پایتختی قدس شرقی را کم رنگ‌تر کند.

این اقدام آمریکا در صورت عملی شدن، بازتاب‌های سیاسی گسترده‌ای خواهد داشت؛ زیرا کنسولگری آمریکا در قدس مسؤول روابط با فلسطینیان است و اعطای صلاحیت‌های آن به سفارت آمریکا در قدس عملا یعنی شناسایی قدس شرقی و کرانه باختری به عنوان دو منطقه تحت سیطره رژیم صهیونیستی.

کنسولگری آمریکا در قدس، روابط این کشور با تشکیلات خودگردان فلسطین را مدیریت می‌کند و همچنان مستقل از سفارتخانه آمریکاست. این نهاد مسؤول رسیدگی به اوضاع اراضی اشغالی، شهرک سازی رژیم صهیونیستی و تجاوزات این رژیم علیه ملت فلسطین است.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین، چنین تصمیمی آن هم با توجه به جانبداری‌های علنی و صریح فریدمن از رژیم صهیونیستی و شهرک سازی این رژیم می‌تواند موجب برهم خوردن هرچه بیشتر اوضاع در اراضی اشغالی شود.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها