مناجات یک شهید مدافع حرم

شهید نوید صفری در متنی با پروردگار جهانیان اینگونه مناجات کرده است: «به تو پناهنده می‌شوم از خواب، از غفلت، از حقه‌های دشمنانم و از تو می‌خواهم که روزی‌ام کنی که با تو مناجات کنم و نماز گزارم.»
کد خبر: ۲۹۴۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ - 02June 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، شهید «نوید صفری» متولد ۱۶ تیرماه ۱۳۶۵ بود. وی یکی از پاسداران مستشار در سوریه و از دوستان و همرزمان شهید «سعید علیزاده» و شهید «رسول خلیلی» بود. شهید صفری که به تازگی ازدواج کرده بود، در ۱۸ آبان ماه سال ۱۳۹۶ در صحرای المیادین در استان «دیرالزور» سوریه به شهادت می‌رسد. شهید در وصیت نامه خود می‌نویسد: «بنده برای جهاد حرکت کردم و اگر در حین کار خداوند منت نهاد و سطح توفیق حقیر را بالا برد و ان‌شاءالله از من در مورد شهادت پرسید و به اذن خودش لبیک گفتم. از شما درخواست دارم محل دفن و مدفن حقیر پشت سر و پهلوی شهید رسول خلیلی باشد.»

خداوندا! خواب باعث غفلت‌های ما شده است/

در ادامه متن یکی از دست‌نوشته‌های شهید که در ماه رمضان نگاشته شده را می‌خوانیم:

«خداوندا! این حدیث قدسی تو مرا به لرزه انداخت و می‌دانم که کم‌گویی و زیادگویی و بزرگ‌نمایی و کذب در تو راه ندارد و برای همین، صحت این حدیث مرا تکان داد و تو می‌فرمایی «یا موسی بن عمران!‌ ای موسی پسر عمران! دروغ می‌گوید کسی که می‌گوید مرا دوست دارد و تا صبح در خواب غفلت است.» خدایا ما عمری دروغ گفتیم و در خواب بودیم و تمام بهانه ما این بود که اگر شب بیدار بمانیم و نماز بخوانیم، یا نماز صبح می‌گذرد و خواب می‌مانیم یا فردا در محل کار کسل هستیم و خسته و خلاصه تمام برنامه زندگی‌مان به هم می‌ریزد و حالا غافل از این‌که تمام نیرو از توست، تمام زندگی‌مان توست و تمام کار‌ها در دست توست.

آری خدا، نتوانستیم تمیز دهیم و بفهمیم که اگر ساعتی در شب بیدار بمانیم، راحت می‌توانیم این کسر خواب را در میان روز جبران کنیم و به راحتی ساعت بدن تغییر می‌کند و بعد از مدتی عادت می‌کنیم.

همان‌طور که در رمضان شب‌ها عموما بیدار هستیم و روز‌ها به کار می‌پردازیم و بعد از ظهر‌ها استراحت می‌کنیم و خوش به حال کسانی‌که زندگی کل سال خود را به این ترتیب می‌گذرانند، مانند دوست و استاد گرامی خود شهید «علی خلیلی» که نه تنها شب بیدار بود، بلکه بعد از نماز هم بیدار می‌ماند و معتقد بود «روزی را در بین الطلوعین تقسیم می‌کنند» یا آن جمله معروف آیت‌الله بهجت که می‌فرماید: «برای نماز شب فقط کافی است ساعت خواب و بیداریت را کمی تغییر دهی، مطمئن باش نمی‌میری.»

آری،‌ ای خدا! ما ترس از مردن، از کم‌خوابی داریم، در حالی‌که خواب باعث غفلت‌های ما شده! پس به تو پناهنده می‌شوم از خواب، از غفلت، از حقه‌های دشمنانم و از تو می‌خواهم که روزی‌ام کنی که با تو مناجات کنم و نماز گزارم و لذت مناجات و عبادات و فهم و درک آن‌را به من بدهی ان‌شاءلله...»

پنج تیر ۱۳۹۴

خداوندا! خواب باعث غفلت‌های ما شده است/

خداوندا! خواب باعث غفلت‌های ما شده است/

انتهای پیام/ 711

نظر شما
پربیننده ها