تدارک شبکه افق برای سالگرد رحلت امام خمینی (ره)

شبکه افق سیما در روزهای 14 و 15 خردادماه سال جاری برنامه‌های مختلفی را با موضوع رحلت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد پخش خواهد کرد.
کد خبر: ۲۹۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲ - 02June 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، با توجه به فرا رسیدن 14 خرداد سالروز رحلت بنیان گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و 15 خرداد سالروز قیام خونین مردم علیه رژیم ستمشاهی، برنامه های گوناگونی در شبکه افق روانه آنتن می‌رود.

از جمله این برنامه ها می توان به مستند «امام ما» اشاره کرد؛ این مستند کاری از خانه مستند انقلاب اسلامی در مورد ویژگی های بارز شخصیتی و سیاسی امام خمینی(ره) در طول سال های مبارزه با رژیم شاه است که یکشنبه 13 خردادماه ساعت 20:00 از شبکه افق پخش می‌شود.

در این فیلم تصاویر مستند و کمتر دیده شده ای از دوران مبارزات انقلابی امام و نیز رویدادهای سال های پیش از پیروزی نهضت اسلامی همراه با گفتار متن به نمایش در می‌آید.

مستند «تشییع بزرگ» روایتی از وداع ملت ایران با پیکر امام خمینی(ره) از زبان خلبانان بالگرد حامل پیکر مطهر ایشان هم دوشنبه 14 خردادماه همزمان با سالروز رحلت امام راحل، ساعت 15:30 پخش خواهد شد.

این مستند روایت‌گر بزرگ‌ترین تشییع جنازه تاریخ بشر است که در ایران و در هنگام وداع ملت با امام و مقتدایشان به ثبت رسید؛ خلبانانی که بالگرد را هدایت می‌کردند خاطرات زیادی از آن روز حزن‌انگیز به یاد دارند که در این مستند به روایت آنها می‌پردازند، اتفاقاتی که شاید کمتر کسی در کشورمان از آنها مطلع باشد.

مصطفی فتاحی تهیه کنندگی «تشییع بزرگ» را بر عهده داشته است.

«قصه های انقلاب» مجموعه مستندی است که به رویدادهای مهم نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) می پردازد و یکی از قسمت های آن راجع به قیام 15 خرداد سال 1342 است؛ داستان این قسمت از اسفندماه سال 1341 روایت می شود، روزهایی که اتفاقات صورت گرفته سبب شده بود ملت ایران دوران سختی را بگذرانند؛ آمریکا در آن زمان سلسله تغییرات اجتماعی خاصی را به وسیله رژیم شاه شروع کرده بودند تا جلوی نفوذ شوروی را در ایران بگیرند، دولت ایالات متحده در هراس از دست دادن ایران بود و به همین دلیل هر کاری انجام می داد تا اختیار ایران به دست شوروی نیفتد.

مجموعه «قصه های انقلاب» مستندی است که با استفاده از تصاویر آرشیوی و همچنین تکنیک کامیک موشن، روایت گر روزهایی است که نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت و بالید تا سرانجام به نهال جمهوری اسلامی تبدیل شد و بعد از 37 سال، شاهد به ثمر نشستن و بدل شدن آن به درختی تنومند هستیم.

مهدی شامحمدی نویسنده و کارگردان و رضا سرشار، راوی این مستند هستند که قرار است چهارشنبه 16 خردادماه ساعت 6:00 از شبکه افق پخش شود.

میان برنامه ها و وله های تصویری متعددی نیز با موضوع سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد در شبکه افق تولید شده که در فواصل زمانی مختلف طی این روزها روی آنتن می‌رود.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها