مفتح در گفت‌وگو با دفاع پرس:

بهبود معیشت پدران و مادران شهدا در بودجه 97 لحاظ شده است

نماینده مجلس شورای اسلامی از بهبود وضعیت معیشت مادران و پدران شهدا در پیش‌بینی‌های بودجه‌ای سال 97 خبر داد.
کد خبر: ۲۹۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ - 02June 2018

/«محمدمهدی مفتح» سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم شهرستان تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم در تثبیت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، خدمتگزاری به خانواده معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان ایران اسلامی را مهم‌ترین وظیفه مسوولان دانست و اظهار داشت: از وظایف مهم فراکسیون ایثارگران رسیدگی به امور ایثارگران و تلاش برای قانونمند شدن مطالبات این قشر مجاهد است.

این نماینده خانه ملت با اشاره به اقدامات انجام شده در مجلس پیرامون رضایتمندی خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران افزود: در قانون برنامه پنچ ساله ششم توسعه و قانون احکام دائمی، برای بهبود وضعیت جانبازان و ایثارگران قانون‌های خوبی به تصویب رساندیم که قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران از مهم‌ترین آنهاست.

مفتح با بیان اینکه در خدمت رسانی به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران خلاءهایی وجود دارد، تصریح کرد: در برنامه پنج ساله ششم توسعه و قانون احکام مواردی که در بهبود وضعیت اقشار رزمنده مهم و اساسی به نظر می‌آمد بدون کم و کاستی به تصویب رساندیم.

نماینده مردم شهرستان تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه سال 97 گفت: به پیشنهاد بنده در بودجه سال جاری بر آن شدیم که پدران و مادران شاغل شهدا در دستگاه‌های دولتی مشغول به فعالیت شده و از مزایای ایثارگری و جانبازی بهره مند شوند. تاکنون چون ما قانونی در این زمنیه نداشتیم از به کارگیری پدران و مادران شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم در دستگاه‌های دولتی محروم بودیم ولی امروز با تصویب این قانون مانعی برای تحقق این امر نداریم.

وی با بیان اینکه در بودجه سال 97 تدابیری اندیشیده شد تا پدران و مادران شهدا نیز از مزایایی که همسران شهدا بهره‌مند هستند برخوردار شوند، خاطرنشان کرد: از مرکز پژوهش‌های مجلس درخواست کردیم که تمام قوانینی که در امور جانبازان و ایثارگران به تصویب رسیده است را تجمیع و اگر تضاد و تعارض‌های وجود داشت اصلاح کند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها