«داعش» بزرگترین خطر برای پاکستان است

بر اساس آخرین آمار و اطلاعات منتشر شده سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی پاکستان، گروه تکفیری تروریستی «داعش» به عنوان بزرگترین خطر پیش روی این کشور معرفی شده است.
کد خبر: ۲۹۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ - 03June 2018

پاکستان: «داعش» بزرگترین خطر برای این کشور استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از تارنمای خبری اکسپرس تریبیون پاکستان، سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی پاکستان در گزارشی مفصل خطرات پیش روی این کشور را معرفی کردند.

بر اساس این گزارش گروه تروریستی داعش بیشترین سهم را در گسترش ناامنی‌های آینده پاکستان دارد.

همچنین بر اساس سیاست جدید امنیت داخلی پاکستان، داعش بزرگترین تهدید قلمداد شده است و در این سند سیاست‌گذاری ۸۷ صفحه‌ای که از سوی کابینه فدرال به تصویب رسید، مراتب نگرانی در آن بر تندروی رو به افزایش در مراکز آموزشی ابراز شده است.

احسن اقبال وزیر وقت دولت فدرال پاکستان نیز در وزارت برنامه‌ریزی این کشور در نشست مطبوعاتی گفت که تندروی و رادیکالیزم و ستیزه جویی دیگر به مدارس دینی محدود نمی‌شود، بلکه جوانان و دانشمندان، دانشکده‌ها و دانشگاه‌های کشور نیز در معرض آسیب و قابل حمله می‌باشند.

در این گزارش همچنین به بازگشت مهاجرین افغانی، تغذیه مالی تروریست‌ها، نیروی ضربتی، سخنرانی‌های علیه مسالک دیگر و گسترش داعش در مناطق مرزی افغانستان نزدیک به پاکستان نیز اشاره شده است.

پیش از این نیز رسانه‌های پاکستان در خبری اعلام کردند که جمهوری اسلامی ایران نسبت به فعالیت گروه تروریستی داعش در مرز پاکستان و افغانستان اظهار نگرانی کرده است.

بر اساس خبر منتشر شده در رسانه‌های این کشور، مقامات پاکستانی می‌گویند ایرانی‌ها گفته‌اند آمریکا گروه تروریستی داعش و ابوبکر البغدادی را به افغانستان منتقل کرده تا ایران و پاکستان را به سوریه دیگری تبدیل کنند.

همچنین بر اساس آن خبر، مقام پاکستانی اطلاع دادند که یک مقام ارشد ایرانی به «اشتر اوصاف علی» دادستان کل پاکستان گفته بود که ایران اطلاعات معتبری دارد که نشان می‌دهد آمریکا داعش و ابوبکر البغدادی، سرکرده اصلی این گروه تروریستی، را به خاک افغانستان منتقل کرده است.

بر اساس آمارها، پاکستان طی ۱۸ سال اخیر بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار در مبارزه با تروریسم خسارت دیده است که بالاترین میزان آن در سال ۲۰۱۰ بوده و رقم خسارت‌های پاکستان در این سال به بیش از ۲۰ میلیارد دلار رسید.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار