عناصر گروه تروریستی الشباب کنترل شهری در مرکز سومالی را به دست گرفتند

گزارش‌ها حاکی است پس از عقب‌نشینی نیروهای دولتی سومالی، عناصر گروه تروریستی الشباب کنترل شهری در مرکز این کشور را به دست گرفتند.
کد خبر: ۲۹۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹ - 02June 2018

عناصر گروه تروریستی الشباب کنترل شهری در مرکز سومالی را به دست گرفتندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از رویترز، گفته‌ها حاکی است عناصر گروه تروریستی الشباب کنترل یک شهر کوچک در مرکز سومالی را به دست گرفته اند.

ساکنان این منطقه اعلام کرده اند درگیری‌ها در شهری کوچک در 300 کیلومتری جنوب موگادیشو، پایتخت سومالی، در ساعات پایانی روز جمعه آغاز شد. این درگیری در حالی صورت گرفته است که تقریبا یک ماه گذشته، نیروهای دولتی سومالی عناصر این گروه تروریستی را از منطقه مذکور بیرون کرده بودند.

یکی از ساکنان محلی در مصاحبه‌ای تلفنی به رویترز گفت: «الشباب از جهات مختلف حمله کرد. پس از یک ساعت درگیری، نیروهای دولتی منطقه را ترک کردند و الشباب کنترل این شهر را به دست گرفت.»

این گروه تروریستی ادعا کرده است در این درگیری 47 سرباز نیروهای دولتی سومالی کشته شده اند.

یک سخنگوی گروه تروریستی الشباب مدعی شد: «اجساد آن‌ها در اختیار ماست.» وی افزود این گروه 4 خودرو نظامی و ده‌ها سلاح را از نیروهای دولتی سومالی به دست آورده است.

این در حالی است که ارتش سومالی اعلام کرد عناصر تروریستی کنترل کامل این شهر را به دست نگرفته اند. ارتش این کشور همچنین اعلام کرد سربازان به دلایل استراتژیک از موضع خود عقب‌نشینی کرده اند.

یک فرمانده نظامی سومالی در گفتگو با رویترز گفت: «سربازانِ اندکی در این منطقه حضور داشته اند که به دلایل استراتژیک این شهر را ترک کرده اند.» وی افزود ارتش اکنون در حال تقویت نیروهای خود در این منطقه است. با این حال، این مقام نظامی درباره تعداد قربانیان این درگیری‌ها جزئیاتی بیان نکرد.

عناصر گروه تروریستی الشباب در تلاش برای سرنگونی دولت سومالی هستند. این گروه می‌کوشد قدرت در سومالی را که در شاخ آفریقا واقع شده است، به دست بگیرد.

این گروه در سال 2011 از موگادیشو بیرون رانده شد و از آن هنگام از مقرهای اصلی خود در دیگر شهرهای این کشور نیز رانده شده است.

با این حال، این گروه تروریستی همچنان یک تهدید امنیتی بزرگ در سومالی به شمار می‌رود. عناصر تروریست الشباب علیه اهداف نظامی و غیرنظامی در موگادیشو و دیگر شهرهای این کشور به حملات بمب‌گذاری اقدام می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار