یادداشت/ سرهنگ احمد حسینی

۱۴ خرداد؛ عزم همگانی برای بازخوانی وصیتنامه امام راحل

۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ یکی از اندوه بارترین روز‌ها در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی است؛ روزی که قلب تپنده نظام اسلامی و آن شخصیت کم نظیر عصر حاضر پس از سال‌ها تپش در حال و هوای تحقق اسلام ناب و تلاش برای به ثمر نشاندن انقلاب اسلامی، از حرکت ایستاد.
کد خبر: ۲۹۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲ - 03June 2018

14 خرداد؛ عزم همگانی برای بازخوانی وصیتنامه امام راحلبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، سرهنگ پاسدار «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در یادداشتی به مناسبت فرارسیدن ۱۴ خرداد، بیست و نهمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) نوشت:

۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ یکی از اندوه بارترین روز‌ها در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی است؛ روزی که قلب تپنده نظام اسلامی و آن شخصیت کم نظیر عصر حاضر پس از سال‌ها تپش در حال و هوای تحقق اسلام ناب و مبارزه بی امان با نظام سلطه و جلوه‌های استکبار و به ثمر نشاندن انقلاب اسلامی از حرکت ایستاد و دل میلیون‌ها ایرانی و مسلمانان آزادیخواه دنیای اسلام و مظلومان جهان را در غم و ماتم فرو برد.

امروز در بیست و نهمین سالروز عروج آن مرد آسمانی، بازخوانی مستمر وصیتنامه الهی- سیاسی و سخنان پیامبرگونه آن امام عزیز، بیش از هر زمان دیگری ضروری می‌نماید. سخنان گهرباری که برگرفته از تعالیم روحبخش اسلام ناب محمدی (ص)، قرآن عظیم و آموزه‌های مکتب سرخ اهل بیت (ع) و مالامال از قدرت روح، عزم و اراده، صلابت در مبارزه با ظلم و ستم، چپاول و نفاق، سفارشات موکد به حفظ ثغور اسلام، خدمت به مستضعفان، ساده زیستی، دوری از تجمل گرایی و نفی سلطه بیگانگان و اجانب بر بلاد اسلامی بوده و هر زمان، تازگی و تناسب خاص خود را با موضوعات روز جهان اسلام دارد.

۱۴ خرداد همچنین بیست و نهمین سالروز آغاز زعامت خلف صالح و شایسته آن عزیز سفر کرده است که موید استمرار خط ولایت در فقه پویای شیعی بوده و به برکت همین اصل مترقی ولایت و رهنمود‌های ارزنده ایشان، نظام اسلامی پس از دوران امام راحل (ره)، قریب سه دهه از گذرگاه‌ها و گردنه‌های صعب العبور به سلامت گذشته و امروز‌ام القرای جهان اسلام و چراغ راه مستضعفان عالم و محور جبهه مقاومت در مبارزه با استکبار جهانی و نفاق و تروریسم و تکفیر شده است.

مروری بر پیام‌ها و بیانات هدایتگر و ارزشمند رهبر عزیز انقلاب در طول سه دهه رهبری امت اسلامی، منشوری متقن و پرتویی مشعشع، فراروی راهیان کمال و سرافراز این نظام مقدس است؛ آنجا که معظم له، امام خمینی (ره) را حقیقت همیشه زنده برشمردند و تا امروز که پیوسته آحاد و قشر‌های جامعه و بخصوص جوانان را در پیمودن راه و سیره و مرام و آرمان‌های امام و خدمت به جامعه و تلاش برای اهتزاز پرچم اسلام در سرتاسر جهان مورد خطاب و تاکید قرار می‌دهند.

قیام خونین مردم انقلابی قم در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ و سرآغاز قیام و نهضت امام خمینی (ره)، نیز از وقایع مهم و فراموش نشدنی خرداد ماه است؛ پس از انتشار خبر دستگیری امام (ره) در این روز، بسیاری از مردم قم در حرم حضرت معصومه (س) و خیابان‌های اطراف حرم تجمع کردند و با شعار «یامرگ یا خمینی» حمایت و پشتیبانی خود را اعلام نمودند.

مردم دیگر نقاط کشور نیز همچون قم در اعتراض به دستگیری امام به خیابان‌ها ریختند و قیام خونین خویش را آغاز کردند. انبوه اقشار مختلف مردم اعم از بازاری، دانشگاهی و... با فریاد رعد آسای «یا مرگ یا خمینی» و «مرگ برشاه» تهران را به لرزه درآورد؛ شاه که در برابر قیام قهر آلود ملٌت، تاج و تخت خود را درحال زوال می‌دید، با رگبار مسلسل به جنگ مردم مظلوم رفت و ازجمله ورامین و تهران را به کشتارگاه مخوف و حمام خون تبدیل ساخت؛ این صدای اعتراض، در مدت کوتاهی نه تنها در سراسر کشور بلکه به فراتر از مرز‌ها گسترش یافت و موجی از نفرت و خشم بر ضد نظام طاغوت به راه افتاد و بدین سان به نقطه عطف و آغاز نهضت اسلامی مبدل گشت.

تقارن این ایام با لیالی باعظمت قدر و سالروز شهادت مولی الموحدین امام علی بن ابی طالب (ع) نیز تاکیدی دوباره بر حفظ آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و تلاش برای نهادینه کردن ارزش‌ها در جامعه از طریق دعا و نیایش و بازگشت به ارزش‌های اصیل اسلامی و نیز دوری از جلوه‌های گمراه کننده فضای مجازی و پاسخ کوبنده به جنگ نرم دشمن است که با انس واقعی به قرآن و توسل به اهل بیت (ع) بخصوص در این شب‌های عزیز از ماه ضیافت الهی مقدر و میسر می‌شود؛ همان زمزمه‌های دعا و نیایشی که در دوران دفاع مقدس، مایه دلگرمی و قوت قلب رزمندگان اسلام در تقابل با دشمن متجاوز بود.

حضور در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس شریف و حمایت از مقاومت مردم مظلوم فلسطین در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نیز از تاکیدات و آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است که سال به سال، با راهپیمایی عظیم و حضور حماسی ملت عزیز ایران اسلامی و دیگر کشورها، جهان شاهد خلق حماسه دیگری از جنس پیروزی‌های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس و جبهه مقاومت است و به خصوص امسال، این حضور میلیونی در اعتراض به دسیسه‌های پی در پی آمریکا و توطئه انتقال پایتخت و جنایت رژیم غاصب صهیونیستی در کشتار فلسطینیان بی گناه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مسئولیت ملت‌های مسلمان را دو چندان می‌نماید.

سالروز عملیات رمضان در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۱ نیز با همه فراز و فرود خود، برگ طلایی دیگری از تقویم پرافتخار دفاع مقدس و حماسه مقاومت رزمندگان اسلام در مقابله با تجاوز دشمن بعثی صهیونیستی پس از آزادسازی خرمشهر است؛ عملیاتی که نشان داد نظام مقدس اسلامی در دست‌یابی به حقوق خود کاملا مصمم است.

یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مدافعان حرم، بخصوص شهدای مظلوم قیام خونین ۱۵ خرداد، شهدای عملیات رمضان، شهیدان حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی در خرداد ۹۶ و شش هزار شهید عزیز استان قم را گرامی میداریم و برای پیمودن راه با عظمت شان از ارواح قدسی انان استمداد می‌طلبیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار