فرمانده سپاه استان قم:

عبور از مشکلات اقتصادی نیازمند روحیه جهادی دوران دفاع مقدس است

سردار «غلامرضا احمدی» گفت: باید روحیه جهادی همچون دوران دفاع مقدس و زمان فتح خرمشهر را در جامعه زنده نگه داریم، زیرا به وسیله آن می‌توان از مشکلات اقتصادی عبور کرد.
کد خبر: ۲۹۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ - 03June 2018

عبور از مشکلات اقتصادی نیازمند روحیه جهادی دوران دفاع مقدس استبه گزارش دفاع پرس از قم، سردار «غلامرضا احمدی» فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم، طی سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی قم، با اشاره به آیه ۹ سوره احزاب، اظهار داشت: حوادث سرنوشت‌ساز ملت خود را ذکر کنید و اجازه ندهید تا فراموش شوند؛ مقام معظم رهبری در اسفند ۹۶ فرمودند که دشمن تلاش می‌کند تا یاد دفاع مقدس را در اذهان مردم ما کمرنگ کنند و ما نباید اجازه دهیم این مسئله رخ دهد.

وی با اشاره به آیات سوره عادیات افزود: قسم دادن خداوند به نفس اسب‌های رزمنده، به برق سم اسبان رزمنده، به لحظه ورودشان به قلب دشمن و... نشان دهنده تقدسی است که امر جهاد در راه خدا دارد و خداوند سپس می‌گوید: «همانا انسان تربیت نیافته‌ای که تسلیم غرایز است، در مقابل نعمت‌های خدا ناسپاسی می‌کند» و مصداق این ناسپاسی، فراموشی است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اهمیت روحیه جهاد و ایثار گفت: نتیجه اقامت و تجاوز سربازان عراقی در کویت، ۱۰۵ هزار طفل نامشروع از نسل عراقی‌ها بر دامن کویتی‌ها است؛ اگر روح دفاع در یک مکانی بمیرد نتیجه‌اش این است. کویتی که از نظر مالی دومین حامی عراق بود و بیش از ۲۳ میلیارد دلار به او کمک کرد و علاوه بر آن، زمین، آسمان و دریا و بنادر خود را در اختیار صدام قرار داد.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیان سردار سلیمانی گفت: در هزارسال گذشته شیعه در جهان این ارتفاع از عزتی را که امروز دارد نرسیده است. ما در هشت سال گذشته بیش از ۳۸ واقعه بزرگ را با آمریکایی‌ها از سر گذراندیم که یکی از آن‌ها قضیه استقلال کردستان بود.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) سپس به مبحث روحیه جهادی پرداخت و گفت: ما باید این روحیه را زنده نگه داریم و در عرصه‌های مختلف اقتصاد و فرهنگ و سازندگی منتشر کنیم تا بتوانیم همچون فتح خرمشهر به پیروزی دست یافته و از مشکلات عبور نماییم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها