مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

نباید یادواره‌های شهدا مشابه مراسم ترحیم برگزار شود

«احیاءمحمد امیری» گفت: نباید یادواره‌های شهدا مشابه مراسم ترحیم برگزار شود و تلاش کنیم یادواره‌ها را با ایده‌ها و خلاقیت‌های جدید برگزار کنیم تا هر سال نسبت به سال گذشته، مراسم یادواره‌های شهدا مخاطب بیشتری را جذب کنند.
کد خبر: ۲۹۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ - 03June 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، اولین کارگروه تخصصی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور «احیاءمحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی، دبیر کارگروه تخصصی اولویت‌های فرهنگی و چند تن دیگر از مسئولان استانی تشکیل شد.

در این جلسه «احیاءمحمد امیری» اظهار داشت: ایثار تنها ایثار جان نیست و اگر در هر مقطعی به دنبال ایثارگری باشیم، در تمام کار‌های اداری و غیراداری موفق عمل کرده‌ایم.

وی نشان دادن فرهنگ شهادت به جامعه را اولین اقدام در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تاکید کرد: نباید یادواره‌های شهدا مشابه مراسم ترحیم برگزار شود و تلاش کنیم یادواره‌ها را با ایده‌ها و خلاقیت‌های جدید برگزار کنیم تا هر سال نسبت به سال گذشته، مراسم یادواره‌های شهدا مخاطب بیشتری را جذب کنند.

نباید یادواره‌های شهدا مشابه مراسم ترحیم برگزار شود

«جواد کهنسال» کارشناس فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: پیشنهاد بنده برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نگارش نظام اطلاعاتی و سپس تشکیل یک اتاق فکر با حضور دانش آموزان، دانشجویان و اساتید نخبه و همچنین مسئولان فرهنگی جهت هماهنگی و بررسی اهداف راهبردی فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی عدم شناخت صحیح و کافی نسل جدید از فرهنگ ایثار و شهادت به واسطه ایجاد شکاف بین نسل جوان با نسل شهدا را از جمله موانع بازدارنده در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: از طریق برگزاری یادواره‌های شهدا، بازدید از باغ موزه دفاع مقدس و برگزاری محافل و مجالس صمیمی با نسل جوان می‌توانیم نسل شهدا را به نسل جوان معرفی کنیم.

«ابوالقاسم وحیدی» مدیر پخش صدا در خراسان شمالی معرفی شهدا از طریق فضای مجازی، شناساندن فرزندان شهدا و ایثارگران و موفقیت‌های آنان به جامعه را از جمله راهکار‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواند و افزود: از دیگر فعالیت‌هایی که می‌توان انجام داد این است که در کنار نام شهید در ورودی کوچه‌ها تابلویی از بیوگرافی آن شهید نیز نصب شود.

نباید یادواره‌های شهدا مشابه مراسم ترحیم برگزار شود

حجت‌الاسلام «سلیمان مهدوی» معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به این‌که اوج ایثار را می‌توان در جبهه شاهد بود، گفت: اگر ایثار و از خودگذشتگی را در جامعه ترویج دهیم از بسیاری از دعواها، نزاع‌ها و طلاق‌ها جلوگیری می‌شود.

وی بیان کرد: در یادواره‌های شهدا قشر جوان را درگیر کنیم و در کنار افرادی که در جبهه بودن، نسل جوان نیز قرار بگیرد تا در اجرای بهتر یادواره‌ها با یکدیگر مشارکت کنند.

«وحید کریمی» دبیر کارگروه تخصصی اولویت‌های فرهنگی گفت: ترویج و توسعه دو مقوله جدا است گاهی ترویج می‌کنیم، اما متاسفانه آن را توسعه نمی‌دهیم؛ توسعه باید به این صورت باشد که نسل جوان را با نسل پیشکسوت پیوند دهیم.

وی بیان کرد: باید در کنار دستگاه‌های فرهنگی، دستگاه‌هایی که ارائه خدمات می‌دهند را نیز مشارکت دهیم و از ظرفیت آن‌ها نیز استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار