بیگدلی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

علت به وجود آمدن بسیاری از مشکلات کشور به خاطر ضعف در اجرای قانون است

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین از وظایف مهم مجلس است، گفت: علت به وجود آمدن بسیاری از مشکلات کشور به خاطر عدم اجرای قانون و یا اجرای ناصحیح آنهاست.
کد خبر: ۲۹۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ - 04June 2018

//«احمد بیگدلی» عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به  نام سال جاری مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اتخاذ شده است، قانون‌مداری و اجرای قوانین مصوب در این زمینه را بهترین راهکار برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و عاملی برای رشد و رونق تولیدات ملی توصیف کرد و اظهار داشت: ما در مجلس طبق قانون اساسی 2 وظیفه مهم و اساسی داریم، که اولی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قوانین است.

وی ادامه داد: بنده معتقد هستم در این 2 سالی که از عمر مجلس دهم باقی مانده است، باید قانونگذاری را به حداقل برسانیم و در عوض تمام توجه را به نظارت بر اجرای قوانین معطوف کنیم؛ چراکه به اندازه کافی در کشور قانون وضع کرده‌ایم، لذا ضعف در اجرای این قوانین است که باعث شده در اکثر زمینه‌ها و به ویژه در رشد و رونق تولیدات داخلی ناتوان باشیم.

نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: هفته‌ای سه روز و در مجموع سه هفته در ماه جلسات متعدد در مجلس برگزار می‌کنیم و زمان صرف به تصویب رساندن قانون‌هایی می‌کنیم که در زندگی مردم نقش مهمی ایفا نمی‌کنند.

بیگدلی عدم نظارت دقیق بر اجرای قوانین را یکی از معضلات مجلس دانست و گفت: ما اگر بتوانیم به سمتی برویم که جلسات غیر ضروری مجلس را کم کنیم و در عوض جلسات کمیسیون‌های تخصصی را افزایش دهیم، می‌توانیم کمک موثری به چرخه اقتصادی کشور کنیم.

این نماینده خانه ملت گفت: در سال اول فعالیت مجلس دهم، مقام معظم رهبری به ما تاکید کردند که از خود نظارتی بر دستگاه‌های اجرایی شروع کنید. ما اگر در مجلس دهم این فرمایش رهبری را اجرا کنیم در حقیقت توانسته‌ایم بسیاری از مشکلات کشور را ریشه‌کن کنیم.

وی تصریح کرد: علت به وجود آمدن بسیاری از مشکلات کشور به خاطر عدم اجرای قانون و یا اجرای ناصحیح آنهاست. اگر مجلس دهم بتواند در این زمینه اقدامات موثری انجام دهد در واقع انقلاب بزرگی در عرصه خدمت‌رسانی به مردم پدید آورده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها