رئیس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان خبر داد؛

برگزاری مراسم محوری شب‌های قدر در ۳۵ مسجد زاهدان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان گفت: در سطح شهر با مدیریت مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی، هیأت امنا و حضور با شکوه مردم، در 35 مسجد زاهدان مراسم محوری لیالی قدر برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ - 04June 2018

برگزاری مراسم محوری شب‌های قدر در 35 مسجد زاهدانبه گزارش دفاع پرس از زاهدان، «حجت الاسلام علی خیور»  رئیس اداره تبلیغات اسلامی زاهدان اظهار داشت: شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است که خداوند متعال در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای بنام قدر را نازل‌ کرده است.

وی ادامه داد: در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر یافت نمی‌شود و عبادت در این شب برتر از عبادت هزار ماه است؛ همچنین در این شب مقدرات یک سال انسان‌ها، روزی‌ها، عمرها مشخص شده و ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند.

خیور با بیان اینکه عظمت و فضیلت شب قدر را می‌توان از چندین امر بدست آورد، خاطرنشان کرد: آمرزش گناهان، نزول قرآن و برتری بر هزاران ماه از جمله اموری هستند که عظمت این شب گران قدر را به همه اثبات می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه فرصت شب قدر را باید مغتنم شمرد، اذعان داشت: این شب بهترین فرصتی است که می‌توان از خداوند منان طلب استغفار کرد و تعجیل در فرج حضرت ولی عصر (عج) را خواستار شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی زاهدان با بیان اینکه مراسم روح بخش و‌ نورانی احیای شب‌های مبارک قدر در کل مساجد شهر زاهدان برگزار می‌شود، گفت: مراسم به صورت محوری در 35 مسجد سطح شهر اعم از مصلی زاهدان، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) جنب خانه معلم، مسجد المهدی (عج) واقع در بولوار معلم، مسجد علی ابن ابی الطالب (ع) در خیابان امیر المؤمنین، مسجد الزهرا (س) واقع در خیابان آزادگان و غیره برگزار شد و در سایر شبها نیز ادامه دارد.

خیور در ادامه افزود: این‌ مراسم در تمامی مساجد از ساعت 22:30 شروع و تا 2:30 صبح‌ ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به وجه تمایز مراسمات امسال با سنوات گذشته  بیان‌ کرد: با توجه به اینکه امسال ایام لیالی قدر متقارن با ایام 14 و 15 خرداد و همچنین رحلت امام راحل (ره) می‌باشد رنگ و بویی انقلابی گرفته و محوریت آن بیش‌تر روی شخص ولی فقیه صورت می‌گیرد.

خیور ابراز داشت: علاقه‌مندی و استقبال مردم نسبت به سال‌های گذشته بیش‌تر شده و با توجه به موضوعات اقتصادی، نذر و‌ نذورات برای برپایی مجالس اهل بیت عصمت و طهارت نیز پررنگ‌تر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها