نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اگر قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام تبیین شود ابرقدرت ها حرفی برای گفتن ندارند

حجت الاسلام و المسلمین «ابوالقاسم یعقوبی» در اولین شب قدر مصادف با رحلت امام خمینی (ره) گفت: اگر قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام تبیین شود ابرقدرت ها حرفی برای گفتن ندارند.
کد خبر: ۲۹۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶ - 04June 2018

اگر قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام تبیین شود ابرقدرت ها حرفی برای گفتن ندارندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، حجت الاسلام و المسلمین «ابوالقاسم یعقوبی» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در اولین شب قدر مصادف با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و همچنین رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مصلی بجنورد گفت: اسلام در واقع دین تربیت و سیاست است، دین تربیت یعنی خودسازی و دین سیاست یعنی جامعه سازی است.

وی خودسازی و جامعه سازی را از رسالت پیامبران دانست و افزود: امیرالمومنین (ع) عصاره پیغمبر بودند و همانند پیامبر گرامی اسلام، راه ایشان را ادامه دادند و عبادت و عدالت را به همراه داشتند.

یعقوبی با اشاره به نامه های امام علی (ع) گفت: نامه امیرالمومنین (ع) به امام حسن (ع) نمونه ای از تربیت و خودسازی و نامه ایشان به مالک اشتر نمونه ای از سیاست در جامعه اسلامی و جامعه سازی است.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه اسلام تمدن ساز و جامعه ساز است، اظهار کرد: بعد از گذشت بیش از هزار سال گرد و غبار غفلت بر چهره اسلام نشست و اسلام راستین از مردم جدا شد و حقیقت اسلام، بعد اجتماعی و سیاسی اسلام مورد غفلت قرار گرفته بود و دشمنان نمیخواستند اسلام و سیاست های اسلام را مردم بدانند چون میدانستند اگر قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام تبیین شود ابرقدرت ها حرفی برای گفتن ندارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امام خمینی (ره) را نعمتی برای کشور دانست و بیان کرد: ایشان از 15 خرداد سال 42 تا 57 به خودسازی و کادرسازی پرداخت و شاگردان بسیاری تربیت کرد.

وی افزود: امام خمینی (ره) حکومت جمهوری اسلامی را تاسیس و دستورات اسلام را زنده کرد و حکومتی به نام حکومت جمهوری اسلامی در دنیا سر بلند کرد و 40 سال مقتدرانه روی پای خود ایستاد.

یعقوبی تصریح کرد: امروز ابرقدرت ها از قدرت هسته ای و موشکی ما نمی ترسند بلکه ترس آن ها از انقلاب ما و همراهی جامعه جهانی با این انقلاب است.

امام جمعه بجنورد ماه رمضان را مبارزه اقتصادی و عاشورا را مبارزه سیاسی عنوان کرد و از مردم خواست در برابر گرانی ها و سختی ها مقاومت کنند و تاکید کرد: مسئولان و مدیران باید هر چه سریعتر به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

گفتنی است در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و اولین شب قدر مردم متدین خراسان شمالی با ذکر دعای جوشن کبیر، قرآن به سرگرفتن و سینه زنی برای امیرالمومنین (ع) این شب بزرگ و پربرکت را احیاء کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها