همراه با شهدا؛

زندگینامه شهيد محرم برجی‎نژاد

گوشه‌ای از زندگینامه شهيد محرم برجی‎نژاد یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
کد خبر: ۲۹۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷ - 04June 2018

زندگی نامه شهيد محرم برجی‎نژادبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است. شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید محرم برجی‎نژاد یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید.

شهید محرم برجی نژاد در سال 1343 در روستای چیانه شهرستان نقده متولد شد. در خانواده اصیل و مذهبی رشد نمود. دوره ابتدایی را در زادگاهش گذراند و وارد مقطع راهنمایی شد. فردی سخت‎کوش بود. در تعطیلات و اوقات فراغت از تحصیل به کارگری می‎پرداخت تا مخارج مدرسه را فراهم آورد. پس از پیروزی انقلاب با عشق به امام و کتب اسلام به خدمت سربازی زیر پرچم اسلام لبیک گفت.

در سال 62 از طریق یگان خدمتی تیپ 74 خرم آباد به منطقه میمک اعزام گشت، این شهید مهربان از همان کودکی سرشار از عواطف انسانی بود هرگاه بیچاره‎ای می‎دید به هر طریق برایش دل می‎سوزاند و یارایش می‎شد. درس می‎خواند، کار می‎کرد، مطالعه می‎کرد. هر چند که بیش از نوزده سال نداشت در مراسم مذهبی روستا شرکت می‎جست. کتاب‌های عقیدتی و اخلاقی اسلام را مطالعه می‎کرد، با قرآن مأنوس بود، امام و انقلاب اسلامی را نیک می‎شناخت. با وجود مخالفت خانواده به علت سن کم، یک سال زودتر داوطلب خدمت سربازی شد. از ضدانقلاب داخلی و خارجی دلی خون داشت و دوستان هم سن و سالش را به اخلاق حسنه، و برخورد انقلابی فرا می‎خواند. مدت خدمتش به طور کلی داوطلبانه در خطوط مقدم سپری نمود و افتخار شرکت در سه مورد از عملیات والفجر را یافت و در مورخه 62/12/7 بر اثر اصابت ترکش روح عظیمش از تن خاکی، چون کبوتری سفید بال پر کشید و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

فرازی از وصیت نامه شهید محرم برجی‎نژاد

رهایم کنید. من پرنده‎ای سبکبال آسمان عشقم. به سن کم و قد کوچکم ننگرید. در سینه‎ام دلی آگاه از ظلم ظالمان و قلبی سرشار ایمان به حقیقت دارم و این همه را در مکتب اسلام آموخته‎ام من با چشمان باز دیدم که بر ملتم چه رفت. دیدم قیامشان را من رنگ خونشان را می‎شناسم. بگذارید بروم دشمن از هر سو در کمین است خشم سرخ مرا نمی‎بینید.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار