غسل پیکر خمینی کبیر به روایت پاسداران و خدمت کاران امام (ره)

چند عدد تخت آماده کردیم و جنازه را به اتفاق دو سه نفر به داخل بیت انتقال دادیم جمعیت زیاد بود اما حاج آقا احمد فرمودند: آقایان بیرون تشریف ببرند.همه بیرون رفتند و آقایان امام جمارانی، حسن صانعی، توسلی، سراج موسوی، سید محمد هاشمی ماندند.
کد خبر: ۲۹۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹ - 04June 2018

غسل پیکر خمینی کبیر به روایت پاسداران و خدمت کاران امام(ره)به گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، همان شب 14 خرداد ساعاتی بعد از رحلت پیکر مطهر امام از بیمارستان به حیاط کوچک محل دیدارها و ملاقات های همیشگی منتقل شد و توسط مرحوم آیت الله محمدرضا توسلی و کمک بعضی از یاران امام غسل داده شد.

آقای سید رحیم میریان از خدمت کاران حضرت امام در این باره می گوید: همان شب بلافاصله پس از رحلت امام سران سه قوه و سایرین که مطلع شدند برای وداع با حضرت آمدند. همه گریه می کردند در این حالت آقای هاشمی رفسنجانی گفت که کسی گریه نکند چون کسی از فوت امام خبر ندارد گریه نکنید و ساکت باشید ممکن است خدایی ناکرده اتفاقی بیفتد فعلا ساکت باشید تا مقدماتی فراهم شود.

در این هنگام محل غسل و کفن امام را مهیا نمودند و به ما گفتند محل هایی از بدن امام که بر اثر سرم یا سوزن خونی شده آنها را تمیز کنید و برای غسل و کفن آماده نمایید. ما این کار را کردیم و بعد از غسل و کفن جنازه حضرت را به طور مخفیانه با چند نفر دیگر به سردخانه ای که نزدیک بیمارستان بود بردیم.

آقای حسین سلیمانی از پاسداران حضرت امام نیز جریان غسل و کفن حضرت امام را اینگونه شرح می دهد:

بعد از این که وسایل پزشکی را از بدن امام جدا کردیم و جای سرم و بخیه ها را تمیز کردیم ساعت 12 شب قرار شد امام را در حیاط همان منزل کوچکی که دیدارها و ملاقات ها انجام می گرفت غسل دهند.

چند عدد تخت آماده کردیم و جنازه را به اتفاق دو سه نفر به داخل بیت انتقال دادیم جمعیت زیاد بود اما حاج آقا احمد فرمودند آقایان بیرون تشریف ببرند. همه بیرون رفتند و آقایان امام جمارانی، حسن صانعی، توسلی، سراج موسوی، سید محمد هاشمی ماندند و از پاسداران و خدمت گذاران امام هم آقایان کفاش زاده، میریان، فراهانی ، حاج عیسی و بنده بودیم و چند نفر دیگر که به پیشنهاد آقای جمارانی حضور داشتند.

بنده و آقای محمد هاشمی جنازه را از بیمارستان به منزل انتقال دادیم حاج عیسی مسئول شست و شو شد و آقای توسلی هم نیت می کرد و با کمک ایشان غسل انجام شد.

پس از شست و شو، غسل روی میز دیگر کفن انجام گرفت من رفتم کفن را از خانه آقای جمارانی یا خانه آقای موسوی خوئینی ها گرفتم و آوردم و بعد از کفن به داخل سردخانه ای که آنجا بود انتقال دادیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها