یادداشت/ سعید وفایی

امام سیاستمداری دیندار و دینداری سیاستمدار بود

امام راحل سیاستمداری دیندار و دینداری سیاستمدار و همیشه در صحنه بود. او سپر پولادین و دژ مستحکم هویت ایران و ایرانی بود و یک تنه در مقابل لایحه کاپیتولاسیون سینه خود را آماج سرنیزه های دژخیمان داخلی و خارجی قرار داد و از شرافت ایرانی و انسانی آحاد ملت جانانه دفاع کرد.
کد خبر: ۲۹۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲ - 04June 2018

امام سیاستمداری دیندار و دینداری سیاستمدار بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، چهاردهم خرداد یادآور عروج ملکوتی یکی از بزرگترین مردان اسلام و ایران است شخصیتی که بعد از ائمه اطهار علیه السلام یک استثنا بود شخصیتی که هیچ یک از نخبگان و زبدگان هم ردیف او نبوده و این جایگاه تنها مختص و برازنده اوست.

شخصیتی که توانست زیباترین و درخشان ترین تصویر را در کتاب تاریخ این مرز و بوم از خود ثبت و ماندگار کند.

زندگی پر فراز و نشیب و سراسر مجاهده و مبارزه او از کودکی تا دوران پیری او را به شخصیتی همیشگی در دل تاریخ مبدل کرد به گونه ای که در عصر کنونی نیز همواره عاشقان وی در صفوفی طولانی قلب هایشان را مالامال از این عشق و علاقه کرده و در مسیرش گام می نهند.

کودکی حضرت روح الله که با شهادت مظلومانه پدری مبارزه که با گلوله جهل و تحجر رنگ خون گرفت آغاز و او را در زمره فرزندان شاهد قرار داد و همین اتفاق سبب شد تا او از همان دوران کودکی با مفاهیمی چون زور، استبداد، خان ، مبارزه ، جهاد و شهادت آشنا و خلق و خوی مجاهدت پیدا کرد.

دوران جوانی نیز او را همچون فولادی سخت در کوره های مباحث فقهی و علمی آب دیده کرد و تقدیر الهی بر آن رقم خورد تا وی سرآمد و گل سرسبد تمامی مراجع و دانشمندان عصر خود باشد.

او در علوم فقهی چونان جراحی حاذق و زبردست اجتهاد می کرد و در تحجد ، خودسازی، مبارزه با نفس و سیر و سلوک در منازل عرفان ره صدساله را یک شبه طی نمود.

از امتیازات منحصر به فرد ایشان عجین داشتن فلسفه و عرفان با هم و همراه هم بود و همه اینها در حالی است که او سیاستمداری دیندار و دینداری سیاستمدار و همیشه در صحنه بود و به قول منطقیون امام خمینی جمع ضدین بود.

امام راحل سپر پولادین و دژ مستحکم هویت ایران و ایرانی بود و یک تنه در مقابل لایحه کاپیتولاسیون سینه خود را آماج سر نیزه های دژخیمان داخلی و خارجی قرار داد و از شرافت ایرانی و انسانی آحاد ملت جانانه دفاع کرد. این اقدام نقطه آغازین قیامی بود که سرنگونی طاغوت بزرگ دست نشانده استکبار را به همراه داشت و پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار حکومت اسلامی را در ایران به ارمغان آورد.

امام خمینی(ره) آمریکا را شیطان بزرگ نامید و اسرائیل را ولیده نامشروع و نجس آمریکا خواند. دست خداوند درهم کوبنده ستممگران از آستین او بیرون آمده بود و حلقو طواغیت دوران را یکجا و با هم می فشرد.

از این رو جبهه باطل انقلاب او را آماج انواع تهاجمات و تحریم ها و جنگ ها قرار دادند.

قائد عظیم الشان انقلاب اسلامی احیاگر راهبرد بزرگ جهاد و شهادت بود و فریضه و سنت الهی نبرد حق علیه باطل را در میان تمامی آزادیخواهان جهان رواج داد.

او علمدار دفاع مقدسی شد که جغرافیا و مرز نمی شناخت و هرجای عالم نهضت ظلم ستیزی جوانه می زد عقبه و پایگاه اصلی  خود را انقلاب اسلامی می یافت.

خمینی کبیر دشمنان اسلام را خوار و ذلیل  و به صدام سیلی زده امپراطوری کمونیست شوروی را درهم فرو ریخت و آرام و قرار را از اردوگاه احزاب مشرک و کافر گرفت و لرزه بر اندام سلاطین زر و زور و تزویر انداخت.

آری امام خمینی نقطه عطف و وجه تمایز اسلام ناب محمدی در برابر اسلام آمریکایی و تشیع علوی در مقابل تشیع انگیلیسی بود.

او با اقامه حج ابراهیمی و پیام برائت از مشرکان پرده از چهره زعمای تزویر و نفاق برداشت و شیاطین واقعی را وهابیت ، آل سعود، و شیوخ عرب قلاده به دست آمریکا وانگلیس معرفی کرد و آنها را مستحق رمی جمره دانست.

امام خمینی حقیقت همیشه زنده ، اعجاز بزرگ قرن ، بنیان مرصوص انقلاب اسلامی و آیینه تمام نمای ایمان، عشق، عقل ، اقتدار، جهاد ، ایثار، اخلاص، استقامت و شهادت بود.

عشق به امام خمینی عشق به تمام خوبی هاست و گرامیداشت یاد او قدردانی از زحمات بی دریغ ولی نعمت ملت ایران خواهد بود.

آنچه که مصیبت و سختی فقدان وجود پیامبر گونه ای را التیام می بخشد ادامه زعامت امت، ولایت حضرت سیدعلی خامنه ای حفظه الله تعالی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها