استاد حوزه و دانشگاه:

امام خمینی دین را احیا کرد

کسی که در قرن حاضر به‌ عنوان احیاگر دین شناخته می‌شود و به می‌توان اندیشه او را یک مکتب نامید امام راحل (ره) بود.
کد خبر: ۲۹۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ - 05June 2018

امام خمینی دین را احیا کردبه گزارش دفاع پرس از یزد، محمدهادی فلاح‌زاده، شامگاه دوشنبه در مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی رحمت‌الله علیه که در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد، گفت: معمولاً برای بازشناسی یک شخصیت به مواردی همچون، کارکرد و یا دشمنان او مراجعه می‌کنند، ما هم اگر بخواهیم امام را بشناسیم باید اقدامات و نیز دشمنان ایشان را مورد بررسی قرار دهیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که در شرق و غرب سکولاریسم و مارکسیسم جولان می‌دادند و از طرفی سکولاریسم به دنبال حذف مکتب شرق بود، ابرمردی از نهاد دین برخاست و برنامه‌ای برای بشر ارائه داد، در شرایطی که دین‌ داران توسط دشمنان در تنگنا بودند امام راحل از پایگاه فقه و فقاهت، ندای دین یاری سر دادند و راه روشن زندگی را برای بشر مشخص کردند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام در نقش احیاگر ظاهر شد و دین را احیا کرد، همگان می‌دانند که همواره در جریان‌های فکری، جریان سنتی، روشنفکری و سلفیت در حوزه دین نقش ایفا می‌کند؛ اما کسی که در قرن حاضر به‌ عنوان احیاگر دین شناخته می‌شود و می‌توان اندیشه او را یک مکتب نامید امام راحل (ره) بود.

فلاح زاده گفت: امام (ره) دین را به‌ تنهایی و بدون وام‌گیری از سایر مکاتب، به‌ عنوان یکی از الگوهای سازنده در عرصه اقتصادی و سیاسی مطرح کردند که نشان می‌دهد امام (ره) با بهره‌گیری از آموزه‌های اسلامی برای تمامی جهان برنامه‌ای سازنده برای زندگی ارائه می‌کند و البته این برنامه محدود به مرزهای و فرهنگ‌های خاصی نبوده و عالم بشریت را در برمی‌گیرد.

وی افزود: اقدام دیگر امام راحل (ره) ارزش بخشی به مسلمانان بود، در شرایطی که عزت مسلمانان در زیر تهاجم دشمنان مخدوش می‌شود ایشان حرف‌های ناگفته مسلمانان را بیان و برای آن‌ها هویت مشخصی عنوان کردند. درست زمانی که دشمن تلاش می‌کرد که حقوق مسلمانان را پایمال کند این امام (ره) است که هویت و شخصیت مسلمان را به آن‌ها بازگرداند و برای مسلمانان در دنیا جایگاه ویژه‌ای ایجاد کرد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در زمان طاغوت ما می‌دیدیم که ایران از عظمتی نداشت در مجامع بین‌المللی جایگاهی برای آن قائل نبودند و همواره به‌ عنوان نوعی ابزار به ایران نگاه می‌شد، در جنگ جهانی دوم و در مناظره بین قدرت‌ها حکومت ایران نمانده بود که به کدام سمت برود ولی امام راحل عظمت را به کشور ما و مسلمان‌ها بازگرداند.

فلاح زاده تصریح کرد: کسانی که به اسم اسلام ولایتمداری و حب اهل‌بیت کارهایی را می‌کنند که بر ضد اسلام، کشور و اهل‌بیت (ع)، است باید بدانند که نزاع‌ها را در جهان تشیع و جهان برمی‌افروزند، موجب از بین رفتن زیر ساخت‌های کشورهای مسلمان و کشته شدن مردم می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به نزدیکی روز قدس گفت: برخی شعار نه غزه، نه لبنان را سر می‌دهند که به این افراد باید گفت، ما در ایام عاشورا همواره می‌گویم ای‌کاش در صحرای کربلا و حامی حضرت سیدالشهدا بودیم، مادران ما عشق به امام حسین علیه‌السلام را به ما آموختند و در تار و پود وجود ما نهادینه کرده‌اند. ما همواره گفته‌ایم که خواهان خونخواهی از قاتلان امام حسین علیه‌السلام هستیم در دوران انقلاب هم شعار ما شرقی نه غربی جمهوری اسلامی بود.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز برخی به بهانه حمایت از کارگران و اقشار ضعیف جامعه، شعارهای مارکسیستی اوایل انقلاب همچون شعار، نان، مسکن، آزادی را در رنگ و لعابی جدید عنوان می‌کنند، درحالی‌ که اینان خواهان فریب جامعه و حرکت مردم به سمت اندیشه‌های مارکسیستی هستند.

وی افزود: شعار مردم ایران یا حسین، یا حسین (ع)، هیهات من الذله و استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود و برای به دست آوردن این آرمان‌ها باجان و مال خود از اسلام و انقلاب حمایت کردند، دشمن به‌خوبی می‌داند که اسلام و تعالیم اسلامی می‌تواند توطئه‌های متعدد او علیه ملت ایران را خنثی کند به همین دلیل تلاش می‌کند تا با ارائه این شعارهای مارکسیستی اقشار جامعه را فریب داده و نقشه‌های خود در جامعه پیاده کند.

فلاح زاده خاطرنشان کرد: لیبرالیسم همواره خواهان آزادی کامل و بدون مرز بوده و امروز با لباس و نام جعلی حمایت از حقوق بانوان به میدان آمده است تا همراهی مردم را به بار آورد، لذا می‌طلبد تا مردم با هوشیاری راه درست را انتخاب کنند و اجازه جولان به اندیشه‌های ضد اسلامی و ایرانی ندهند.

این استاد حوزه و دانشگاه اذعان کرد: مردم باید بدانند اینان آمده‌اند تا مردم را از همراهی با آرمان‌های ناب انقلاب و امام حسین علیه‌السلام بازدارند، اگر در زمان امام حسین علیه‌السلام کاخ سبز معاویه بود امروز کاخ سبز دیگران است که به فریب مردم می‌پردازد، باید توجه داشته باشیم که همه باید دلسوزان در این راه گام برداشته و انقلاب اسلامی را از گزند بدخواهان دور نگاه‌ داریم، اگر درست حرکت نکنیم فردا به گمراهی خواهیم افتاد و زمانی پشیمان می‌شویم که دیگر دیر شده است.

وی ادامه داد: امروز در شرایطی قرار داریم که همه دنیا از جمله کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه ناامن هستند؛ اما بحمدالله جمهوری اسلامی ایران در امنیت کامل به سر می‌برد، مردم باید توجه کنند که اگر داعش خون‌خوار به مرزهای ما راه پیدا کرده بود بدون شک برای مردم ما مشکلات متعددی را ایجاد می‌کرد.

فلاح زاده اذعان کرد: اگر داعش موفق شده بود در عراق و سوریه حکومت ایجاد کند و دولت اسلامی تشکیل دهد قطعاً آسایش را از ملت ایران سلب می‌کرد لذا، باید توجه کنیم که فریب شعارهای کسانی که به نام هویت ملی می‌خواهند فرهنگ و هویت ما را از بین ببرند نخوریم و همواره در راه اسلام و انقلاب امام خمینی باقی بمانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار