معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

امام خمینی (ره) مردم را ولی‌نعمت خود می‌دانست

سردار یدالله جوانی گفت: امام خمینی (ره) مردم را ولی‌نعمت خود می‌دانست، بر استقلال کشور و آزاد بودن مردم از سلطه و سیطره قدرت‌های بیگانه تمرکز داشت و به وحدت و انسجام و یکدلی ملت معتقد بود.
کد خبر: ۲۹۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ - 05June 2018

امام خمینی(ره) مردم را ولی نعمت خود می دانستبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شهرکرد، سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در  آیین بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام 15 خرداد در شهرکرد با تسلیت و تعزیت ایام حزن و اندوه ضربت خوردن حضرت علی علیه السلام و ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)، تقارن معنادار این مناسبت ها را یادآور شد و اظهار داشت: اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) با حضرت علی علیه السلام سنخیت دارد و واجد ویژگی های مشترک بوده و هر دو از مکتب اسلام سرچشمه می گیرند.

وی گفت: امام خمینی (ره) درس آموخته مکتب اسلام و مکتب امام علی علیه السلام است و با نهضت و انقلاب و قیام خود و در جایگاه ولایتی قرار گرفت که از جنس ولایت پیامبر و امیرالمؤنین است و همانگونه که امام خمینی(ره) خودشان فرمودند؛ ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است و در سلسله مراتب ولایت رسول گرامی اسلام و علی ابن ابیطالب علیه السلام قرار دارد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری شباهت های ولایت فقیه و ولایت رسول الله، اظهار کرد: بدون تردید راه نجات ما تمسک به مکتب اهل بیت علیهم السلام و پیروی از مکتب امام علی علیه السلام است.

جوانی تصریح کرد: بعد از گذشت بیش از 1400 سال از دوران امام علی علیه السلام اگر بخواهیم در این زمان میان انسان های معاصر انگشت بگذاریم روی فردی که بیشترین شباهت ها را با مولای متقیان داشته باشد، کسی نیست جزء امام راحل عظیم الشأن، که قیام او در راه خدا بود، همان گونه که امام علی علیه السلام نیز خود را یکپارچه وقف خدا کرد.

این کارشناس و تحلیل گر مسایل سیاسی ادامه داد: مردم داری، ظلم ستیزی و حمایت از مظلومان از ویِژگی های امام علی علیه السلام بود که امام خمینی(ره) هم این صفات را به صورت ویژه داشت.

جوانی گفت: مهم ترین نکته در قیام امام خمینی(ره) که 15 خرداد نقطه عطف آن است، این بود که امام راحل(ره) احیاگر اسلام ناب و اسلام واقعی است و احیاگر آن اسلامی است که وقتی در غدیر خم به کمال رسید خداوند فرمود:" اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً".

وی تاکید کرد: رسیدن به قله عزت و افتخار در گرو تداوم راهی است که امام راحل (ره) در پیش روی ما قرار دادند و هدف از برگزاری مراسم یادبودهای مراسم ارتحال امام نیز باید بازگویی اندیشه ها و آرمان ها و خط امام باشد تا راه گم نشود.

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به توطئه های قدرت های شیطانی از بدو پیروزی انقلاب گفت: ادامه راه تنها و تنها با همراهی امام میسر خواهد بود که پرچمدار اندیشه ها و راه امام خمینی(ره) امروز رهبر معظم انقلاب است.

جوانی دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی را معطوف به ملت ایران، جهان اسلام و تمام بشریت دانست و افزود: انقلابی گری نباید از فروغ و روشنایی بیفتد، یا کم رنگ شود. یکی از وجوه تشابه امام راحل با امیرالمؤمنین در همین اندیشه های انقلابی گری است. سرسلسله انقلابیون جهان، اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و امیرالمؤمنین علیه السلام قرار دارند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای تحریف شخصیت و مکتب امام خمینی(ره)، حرکت انقلابی را مبتنی بر عقلانیت اسلامی دانست و تصریح کرد: تفکر و اندیشه انقلابی گری راه نجات بشریت و اسلام است.

این کارشناس و تحلیل گر مسایل سیاسی، شاخصه های مکتب  و اصول و مبانی اندیشه های امام از نظر مقام معظم رهبری را برشمرد و اثبات اسلام ناب و نفی اسلام آمریکایی، اعتماد کامل به وعده های الهی و نصرت خداوند، ایستادگی برابر جبهه قلداران و زورگویان عالم را از جمله این اصول و مبانی عنوان کرد.

جوانی افزود: امام خمینی(ره) مردم را ولی نعمت خود می دانست و بر استقلال کشور و آزاد بودن مردم از  سلطه و سیطره قدرت های بیگانه تمرکز داشت و به وحدت و انسجام و یکدلی ملت معتقد بود.

وی ادامه داد: دشمنان برای از بین بردن و خدشه وارد کردن به شاخصه های مکتب امام تلاش می کنند؛ اما تبعیت مردم از ولایت باعث شده جمهوری اسلامی در موقعیت بی بدیل قرار گیرد.

سخنران مراسم ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد گفت:‌ تصور دشمنان این بود که با اندکی فشار انقلاب اسلامی فرو می ریزد؛ اما این ملت در راه خدا قیام کرد.

جوانی خاطرنشان کرد: هرگاه ملتی در راه خدا قیام کند و جبهه حق را تشکیل دهد، طواغیت آرام نمی نشینند؛ ولی غفلت دشمنان از این بود که مواضع انقلاب امام در جهان گسترش یافته و ملت های مظلوم و دربند قدرت های شیطانی به این باور رسیده اند که می توانند به استقلال و رهایی از بند آنها برسند.

وی گفت: در چهلمین سال انقلاب اسلامی دشمنان با سیاه نمایی و القاء اینکه جمهوری اسلامی در نقطه پایانی قرار دارد و تاریخ انقلاب تمام شده، تلاش می کنند ارزش انقلاب را در تصور نسل جوان کم رنگ کنند؛ اما انقلاب مسیر تاریخ را تغییر داده و ملت های مظلوم را متحول ساخته است.

این کارشناس مسایل سیاسی به خروج آمریکا از برجام نیز اشاره کرد و پیام اجتماعات بزرگ بزرگداشت یاد وخاطره معمار کبیر انقلاب را اینگونه تبیین کرد: پیام ملت ما و آزادی خواهان جهان به آقای ترامپ این است که 40سالگی انقلاب اسلامی، سال بلوغ و پختگی انقلاب است و حرکت این انقلاب با شتاب بیشتر و با طراوت ادامه دارد و مشکلات را پشت سر می گذارد.

وی خطاب به رژیم اشغالگر قدس نیز گفت: صهیونیست ها بدانند آرزوی ابقا و توسعه از نیل تا فرات آنها تحقق نخواهد یافت و به قول مقام معظم رهبری 25 سال آینده را نخواهند دید.

جوانی دروغگویی رسانه های معاندین و مخالفین برای احیای راه سلطه بر ملت ایران را یادآوری کرد و  اقتضائات و نیاز روز را نوع نگاه به موجودیت جمهوری اسلامی دانست و به تإسی از فرمایشات حضرت امام خمینی(ره)، حفظ نظام را از اوجب واجبات دانست که از اهم واجبات عقلی و شرعی است و تصریح کرد: حل مشکلات در گرو بقای نظام جمهوری اسلامی و مدیریت جهادی است.

وی تخریب ولایت را از دیگر توطئه های دشمنان برشمرد و نگاه به فلسطین و دفاع از مظلومین را نقطه شاخص تمییز بین حق و باطل دانست و گفت: توجه به مظلومان و فلسطین نشانه اسلام خواهی و دین خواهی ماست. افتخار ملت ماست که زیر آسمان کبود، چهل سال است مقابل ظلم ایستاده ایم و از مظلومان عالم دفاع می کنیم.

جوانی تصریح کرد: ملت ما آموزه هایش را از امام می گیرد و پرچمدار اندیشه های امام امروز مقام معظم رهبری است که خلف صالح ایشان است و بعد از ارتحال امام خمینی(ره) کشتی انقلاب را به سوی ساحل نجات راهبری می کند.

این کارشناس مسایل سیاسی، با بیان اینکه مشکل دشمنان با ما بر سر نماز و روزه و احیای شب قدر نیست، تصریح کرد:  دشمن ما دشمن بشریت است و مشکل اصلی او با ما اسلام خواهی ماست.  اسلام سکولار خواسته دشمنان انقلاب اسلامی است.

جوانی برجام را نمونه ای از نتایج کوتاه آمدن در برابر دشمن  دانست و گفت: ایستادگی و مقاومت تنها راه ما مقابل دشمنان است. ترامپ از برجام خارج شد تا با فشار برجام های دیگری را بر ما تحمیل کند. برجام های موشکی، منطقه ای، حقوق بشری و تروریسم از دیگر خواسته های آمریکایی هاست.

وی تنها راه پیروزی را مقاومت و ایستادگی و اقتصاد مقاومتی و عمل به شعارهای سال  دانست و گفت: امسال نیز با حمایت از کالای ایرانی باید جنگ اقتصادی را خنثی کنیم.

این کارشناس مسایل سیاسی تإکید کرد: تسلیم شدن در مکتب امام و اندیشه های امام خمینی(ره) معنا ندارد. نصرت الهی در مقاومت وایستادگی ماست، همانگونه که امام نیز ایستاد و پیروز شد.

وی به ظرفیت های عظیم داخلی و منابع انسانی و امکانات نیز اشاره کرد گفت: همان طور که در دفاع مقدس مقاومت کردیم و مایه خیر و برکت کشور شد، با ایستادگی و پشت سر گذاشتن مشکلات نیز می توانیم افتخاری دیگر برای کشور رقم بزنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار