برگزاری مراسم بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد در لرستان

مراسم گرامیداشت شهدای ۱۵ خرداد با حضور مردم و مسئولان در حوزه کمالیه خرم آباد برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ - 05June 2018

برگزاری مراسم بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد در لرستانبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، مراسم گرامی داشت قیام 15 خرداد ظهر امروز با حضور مردم و مسئولان استان در حوزه علمیه کمالیه شهرستان خرم‌آباد، با حضور آیت الله «میرعمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، حجت الاسلام «مهدوی امین» مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، «حبیب الله خجسته پور» معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، روحانیون و عموم مردم خرم آباد برگزار شد.

حجت‌ الاسلام «محمدمهدی روشن» نماینده سابق ولی‌فقیه در حج و زیارت لرستان در این مراسم اظهار داشت: 40 سال است که برای امام راحل عزاداری می‌کنیم و جشن پیروزی انقلاب را نیز برگزار می‌کنیم که نشان می‌دهد، امام خمینی(ره) هنوز برای ما زنده است.

وی به آثار و برکات وجود امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: اگر امروز یمن احساس زندگی کرده و لبنان حیات اسلامی پیدا کرده است، از آثار و برکات وجود امام(ره) است.

نماینده سابق ولی‌فقیه در حج و زیارت لرستان عنوان کرد: امام(ره) آن بت ساخته‌ شده از شاه را نابود کرد، آن‌ها می‌خواستند روحانیت را از بین ببرند و بعد از فروردین‌ماه دیدند که امام خمینی(ره) آرام ننشسته است؛ 12 محرم بود که مردم در خیابان‌ها ریختند و در ورامین راه افتادند و در باقر خان نیز 100 نفر به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه امروز در عزای آن‌ کسانی که گمنام به شهادت رسیدند و گمنام حضور پیدا کردند مراسم می‌گیریم، تصریح کرد: روحانیت چه سختی‌هایی کشیدند که امروز انقلاب را به شما انتقال دهند و شما امروز وارثان انقلاب باید از این امانت محافظت کنید.

و در ادامه این مراسم، مداحان اهل بیت به نوحه خوانی در رثای شهادت امام علی(ع)، رحلت امام خمینی(ره) و شهادت شهدای انقلاب به ویژه شهدای قیام ۱۵ خرداد پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار