بندر نفتی «ینبع» عربستان با موشک بالستیک هدف قرار گرفت

یگان موشکی یمن، یک فروند موشک بالستیک دوربرد به سوی بندر نفتی «ینبع» عربستان شلیک کرد.
کد خبر: ۲۹۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ - 05June 2018

شلیک یک فروند موشک بالستیک یمن به بندر نفتی «ینبع» عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، بامداد امروز (دوشنبه) یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، یک فروند موشک بالستیک دوربُرد به سوی یکی از بنادر نفتی در عربستان سعودی شلیک کردند.

به نوشته پایگاه خبری «متابعات» یک منبع آگاه نظامی در یمن اعلام کرد که «یک فروند موشک برکان-اچ-۲ به سوی بندر نفتی «ینبع» عربستان شلیک شد و با دقت بالا به هدف اصابت کرد».

شب گذشته، سخنگوی ائتلاف عربستان سعودی در کنفرانسی خبری اعلام کرده بود که یک هفته است هیچ موشکی به خاک عربستان شلیک نشده است.

وبگاه روزنامه سعودی «سبق» مدعی شد سامانه پدافند هوایی عربستان توانسته این موشک بالستیک را رهگیری و منهدم کند. این روزنامه به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرد.

کاربران سعودی شبکه‌های اجتماعی نیز از شنیده شدن صدای انفجار شدید در بندر ینبع خبر داده و اعلام کرده‌اند علت این انفجار‌ها موشک بالستیک شلیک شده از سوی یمن است. برخی دیگر تائید کردند که این موشک به هدف خود در بندر ینبع اصابت کرده و باعث بروز لرزه‌ها و تکان‌هایی در مناطق مجاور بندر شده است.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن دیروز اعلام کرد که تلاش خواهیم کرد همانگونه که شهید صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن -که ماه گذشته ترور شد- وعده داده بود، امسال را سال موشک‌های بالستیک قرار دهیم.

انتهای پیام/ ۷۱۱

نظر شما
پربیننده ها