اعتراض سوریه به سازمان ملل درباره جنایات آمریکا

وزارت خارجه سوریه در واکنش به ادامه جنایات ائتلاف آمریکایی در این کشور، نامه‌ای خطاب به سازمان ملل و شورای امنیت نوشت.
کد خبر: ۲۹۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲ - 05June 2018

اعتراض سوریه به سازمان ملل درباره جنایات آمریکابه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،‌ وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت این سازمان، حملات مستمر ائتلاف آمریکایی علیه غیرنظامیان بیگناه و تجاوز این ائتلاف به حاکمیت این کشور را محکوم کرد.

در این نامه آمده است: ائتلاف غیرقانونی آمریکایی اهالی تعدادی از روستاهای استان‌های الحسکه، رقه، و دیرالزور را به‌دلیل عدم پیوستنشان به شبه نظامیان جدایی طلب مزدور آمریکا هدف قرار داده است.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که تنها هدف ائتلاف آمریکایی از ادامه ارتکاب جنایات جنگی و جنایات ضد بشری علیه ملت سوریه و حمایت این ائتلاف از تروریسم، نابودی حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و طولانی کردن مدت بحران در این کشور است.

سوریه در این نامه بار دیگر از شورای امنیت خواست که به مسئولیت‌هایش در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی عمل کرده و برای توقف جنایاتی که ائتلاف آمریکای انجام می‌دهد، اقدامی فوری انجام دهد.

وزارت خارجه سوریه همچنین خواستار پایان دادن به حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی و بیگانه در خاک سوریه شد.

ائتلاف بین‌المللی مدعی مبارزه با گروه تروریستی داعش به سرکردگی آمریکا روز یکشنبه گذشته حملات خود به روستاها و شهرک‌های منطقه «تل الشایر» در حومه جنوبی حسکه را از سر گرفت که در پی این حملات دست‌کم دو نفر کشته و دو  نفر نیز زخمی شدند و خسارات سنگینی به منطقه وقوع حمله وارد آمد.

آمریکا از آگوست سال 2014 میلادی ائتلافی را به بهانه مبارزه با داعش تشکیل داده است و این در حالی است که واقعیت‌های موجود ثابت می‌کند که این ائتلاف به حمایت از گروه‌های تروریستی و در رأس آن داعش برای انجام حملات تروریستی به مواضع ارتش عربی سوریه و تاسیسات دولتی و منازل مسکونی می‌پردازد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار