انصارالله: حاضریم در جنگ علیه اسرائیل شرکت کنیم/ اسرائیل مثل سوریه در یمن هم دست به حمله می‌زند

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن از ائتلافی به سرکردگی عربستان علیه کشورش و کمک آمریکا و اسرائیل به آن در جنگ علیه الحدیده پرده برداشت و در عین حال گفت: مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل به یمن هیچ طرح جدیدی برای مذاکره ارائه نکرده است.
کد خبر: ۲۹۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴ - 06June 2018

انصارالله: حاضریم در جنگ علیه اسرائیل شرکت کنیم/ اسرائیل مثل سوریه در یمن هم دست به حمله می‌زندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، محمد‌علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار داشت: نیروهایی چند ملیتی به ائتلاف سعودی کمک می‌کنند که از جمله آنها نیروهای اسرائیلی و آمریکایی هستند که در عملیات ساحل غربی حضور دارند.

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن تصریح کرد: مارتیس گریفیتس فرستاده سازمان ملل به یمن هیچ چارچوب رسمی روشنی برای مذاکره مطرح نکرده در حالی‌که دست‌های ما برای مذاکره با تمامی یمنی‌ها دراز است.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز نمی‌توانیم بگوییم که گریفیتس شکست خورده یا مثبت عمل کرده؛ اما در مقابل هر تلاشی برای توقف جنگ، کشورهای متخاصم اقدام به تنش بیشتر می‌کنند و آنچه این روزها شاهدیم اعلام‌های مکرر مشارکت آمریکا و انگلیس در جنگ است.

حوثی تصریح کرد: رژیم غاصب اسرائیل از مدت‌ها پیش در بمباران‌های دو کشور مشارکت دارد و ما دولت یمن را دولتی می‌دانیم که در کنار سوریه جنگنده‌های اسرائیلی اقدام به بمباران در آن می‌کنند.

وی درباره اخباری مبنی بر عقب‌نشینی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله از جبهه الحدیده و ساحل غربی یمن گفت: هیچ فروپاشی در جبهه‌های واقعی مطرح نیست و بنادر ما همچنان مثل قبل هستند و قهرمانان ما همچنان پابرجا. نیروهای ائتلاف تلاش می‌کنند به مناطقی که هیچ حضور نظامی انصارالله وجود ندارد، رخنه کنند و ما به آنها می‌گوییم با این ‌رخنه‌ها شما وارد مکان اشتباهی می‌شوید.

رئیس کمیته عالی انقلابی یمن تصریح کرد: ائتلاف سعودی امروز مثل دیروز نیست. اختلافات شدید و اختلاف نظر در دیدگاه‌های کشورهای عضو ائتلاف کاملا مشهود است و نیز کودتایی حتی علیه برخی کشورها نظیر اردن و مراکش و قطر در جریان است.

حوثی تاکید کرد: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آماده توقف شلیک موشک‌های بالستیک به عنوان ابتکار عملی در راستای «اگر جنگنده‌هایشان را متوقف کنند»، هستند و این ابتکار عمل را بر این اساس ارائه کردیم که ملت یمن را از کشتارهای هر روزه عربستان و آمریکا با توجیه بمباران موشک‌ها دور سازیم اما ائتلاف این طرح‌ها را رد می‌کند.

این رهبر انصارالله درباره مساله فلسطین اظهار داشت: مساله فلسطین از ذهن ملت یمن پاک نمی‌شود و در سخنرانی عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن نیز به این موضوع پرداخته شد. فلسطینی‌ها در مسیری صحیح هستند و تظاهرات‌های «بازگشت» تظاهرات‌هایی واقعی هستند که رکود حاصل شده در جبهه‌های حضور در فلسطین را می‌شکند و این تظاهرات‌ها برای تمامی گروه‌های فلسطینی در مسیری درست است.

حوثی تاکید کرد: ملت یمن آماده ایستادن در کنار ملت فلسطین در صورت دسترسی به آنها و حتی مشارکت در جنگ علیه اسرائیلی‌هاست.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها