سردار شعبانی:

اختلاف امروز غربی‌ها نتیجه فرهنگ اسلامی ماست/ سیستم عامل لیبرالیسم دیگر بالا نمی‌آید

رییس مرکز پژوهش‌های دفاعی امنیتی دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: ما در برجام وفای به عهد خود را نشان دادیم؛ اما غربی‌ها به چیزی که خود تعهد داده بودند وفا نکردند که این نتیجه فرهنگ اسلامی ماست.
کد خبر: ۲۹۴۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ - 06June 2018
اختلاف امروز غربی‌ها نتیجه فرهنگ اسلامی ماست/ سیستم عامل لیبرالیسم دیگر بالا نمی‌آیدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار ناصر شعبانی رییس مرکز پژوهش‌های دفاعی امنیتی دانشگاه جامع امام حسین (ع) به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی (ع)، در بیست و یکمین یادواره سرداران و ۵۳ شهید طایفه کلهر در مسجد مسگرآباد تهران، با گرامی‌داشت حماسه آفرینی شهدای سرافراز طایفه کلهر اظهار داشت: آفرین به این طایفه سرافراز که شهدای سرافرازی همچون حسین، یداله و محمد کلهر از دل آن بیرون آمدند! من در دوران فرماندهی سپاه کرمانشاه از نزدیک شاهد ایثارگری‌های این طایفه سرافراز بودم.

وی همچین با اشاره به سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (رض) و قیام خونین ۱۵ خرداد بیان داشت: در مورد شخصیت امام عزیز این سوال به وجود می‌آید که چگونه یک جوان روحانی می‌تواند در رکن چهارم هزاره سوم تاریخ را اینچنین تکان دهد؟

وی پاسخ این سوال را در شخصیت بی‌نظیر امام دانست و گفت: دلیل این رخداد را می‌توان اتکای امام بزرگوار به خدا دانست؛ او فقط از خدا می‌ترسید.

سردار شعبانی با ذکر یک مثال تاریخی سخن خود را اینگونه ادامه داد: اینکه امام راحل با سوگند جلاله می‌گوید والله تا کنون نترسیدم واقعیت دارد. وقتی ماموران ساواک چند شب پیش از واقعه ۱۵ خرداد به منزل امام میریزند و ایشان را دستگیر می‌کنند، راننده ماشین حامل ایشان از ترس به خود می‌لرزد. در حالی که این امام است که به او می‌گوید نترس.

این فرمانده دوران دفاع مقدس حوادثی که برای امام خمینی (ره) رخ می‌دهد را مشابه اتفاقاتی که برای انبیاء بزرگ روی داده دانست و افزود: شاه مانند نمرودیان که می‌خواستند حضرت ابراهیم را از صحنه روزگار محو کند، امام را از روزگار محو کنند. کار به جایی می‌رسد که پس از تبعید ایشان به ترکیه و عراق و ممانعت کویت از ورود ایشان به آن کشور، یک خبرنگار از امام می‌پرسد که «حالا می‌خواهید چه کار کنید؟»، اما امام در پاسخ می‌فرمایند: «اگر شده با قایق به وسط دریا می‌روم و پیامم را به گوش دنیا می‌رسانم.»

وی انقلاب را شبیه معجزاتی که برای پیامبر اکرم (ص) و حضرت موسی رخ داده عنوان کرده و گفت: از همین رو است که کسی مانند گری سیک غربی که دشمن انقلاب ایران است به صراحت اعتراف می‌کند «انقلاب ایران قابل پیش بینی نبود.»

سردار شعبانی به انتخاب مقام معظم رهبری پس از رحلت امام بزرگوار اشاره کرده و گفت: با این همه بر خلاف دوران پیامبر اسلام(ص) که ایشان نگران رهبری امت و تخلف آن‌ها از انتصاب امیرمومنان علی (ع) به عنوان پیشوا بودند، این بار شیعه با درس گیری از آن حادثه نگذاشت شبیه آن تکرار شود. از این روست که خبرگان رهبری شخصیت بزرگواری مانند رهبر معظم انقلاب را برای هدایت امت برمی گزینند؛ لذا می‌بینیم بر خلاف پیامبر اکرم(ص) که در لحظات پایانی عمر شریف خود نگران بودند، امام عظیم الشان می‌فرمایند که با قلبی آرام به سوی پروردگار می‌روم؛ وقتی می‌بینیم که پیامبر(ص) رو به سلمان فارسی کرده و می‌فرمایند: «از میان قوم این مرد افرادی برای احیا دین من به پا می‌خیزند.» نشان از وفاداری ملت ایران به این راه دارد.

وی در این باره به صحبت‌های ترامپ اشاره کرده و تصریح کرد: امروزه می‌بینیم کسی از دل خبرگان ملت بیرون آمده که رییس جهور فاسد آمریکا درباره اش می‌گوید: کسی که در ایران رهبری می‌کند، ۱۸۰ درجه با منافع آمریکا مخالفت دارد.

رییس مرکز پژوهش‌های دفاعی امنیتی دانشگاه جامع امام حسین (ع) در بخش دیگری از سخنان خود به برجام و خصومت آمریکایی‌ها اشاره کرده و بیان داشت: ما در برجام با اتکا به فرهنگ غنی دینی خود نشان دادیم که به عهد خود وفاداریم؛ اما این غربی‌ها بودند که زیر تعهدادت خود زده و زیر تعهدی که خود آن را امضا کرده‌اند، می‌زنند تا جایی که حتی میان کنگره و دولت در درون آمریکا در این قضیه اختلاف افتاده و یا حتی انگلیسی‌ها که -همواره با ]مریکا همراه بودند_ اکنون با آمریکایی‌ها دچار اختلاف شده است.

سردار شعبانی ایران اسلامی را به مانند رهبر دسته پرندگانی دانست که در جلوی آن پرواز می‌کند و با وجود آنکه سختی‌ها را تحمل می‌کند؛ اما تسهیل کنند راه برای کل گروه است.

وی در این باره گفت: همانگونه که تحقیقات علمی ثابت کرده که رهبر گروه پرندگان بیشترین سختی را تحمل می‌کند، ایران اسلامی هم با تحمل سختی‌هایی همچون تحریم و فشار‌های بین المللی، جریان مقاومت که امروزه حزب الله لبنان، سوریه، عراق و بحرین نمونه‌هایی از آن هستند، را به سمت سرمنزل مقصود راهبری می‌کند.

رییس مرکز پژوهش‌های دفاعی امنیتی دانشگاه جامع امام حسین (ع) در پایان خاطر نشان کرد: همان گونه که کمونیسم مانند سیستم عامل‌های قدیمی که کارکرد خود را از دست دادند، از عرصه الگوی مدیریت جهانی خارج شد، لیبرالیسم هم ویروسی شده و دیگر سیستم عاملش بالا نمی‌آید و تنها الگوی مدیریتی دنیا اسلام ناب محمدی و خط شیعه است.
 
در این مراسم از احمد ابوالقاسمی جانباز ۲۶ ساله مدافع حرم به نمایندگی از جانبازان مدافع حرم گردان فاتحین شرق استان تهران تقدیر شد. همچین تشییع پیکر پاک دو تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس نیز زینت بخش این مراسم بود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار