قطر: حکومت‌های عربستان و بحرین به جای بحران آفرینی، به مردمشان توجه کنند

وزیر خارجه قطر به مناسبت یک سالگی بحران در روابط این کشور با چهار کشور عربی گفت: وقت آن رسیده است که عربستان، مصر، بحرین و امارات به جای بحران آفرینی، به مردمشان توجه کنند.
کد خبر: ۲۹۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ - 07June 2018

قطر: حکومت‌های عربستان و بحرین به جای بحران آفرینی، به مردمشان توجه کنندبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر طی پیامی خطاب به عربستان، مصر، بحرین و امارات به مناسبت یک سالگی بحران در روابط این کشورها با قطر گفت: همه به دلیل این بحران که چهار کشور محاصره کننده بیخود به آن دامن زدند، ضرر  کردند.

وی از کشورهای محاصره کننده خواست که به جای ایجاد محورهای خیالی و مبتنی بر توهم، بر اوضاع داخلی کشورشان متمرکز شوند.

آل ثانی تاکید کرد: وقت آن رسیده که کشورهای تحریم کننده به ملت‌های خود توجه و خواسته‌ها و آرزوهای آن‌ها را برآورده کنند.

وزیر خارجه قطر با اشاره به حمایت صادقانه کشورهای دوست و برادر از قطر در برابر این محاصره گفت: این بحران ثابت کرد که آگاهی افکار عمومی عربی و بین‌المللی از هرگونه تبلیغات رسانه‌ای قوی‌تر است.

وی گفت: همه ما از شرایط پیچیده‌ای که طی سال‌های گذشته برای منطقه به وجود آمد آگاه هستیم و در حالی که ما برای کاهش بحران و وحدت تلاش می‌کردیم، برخی از کشورها بحرانی را به وجود آوردند که هیچ مبنا و توجیهی ندارد.

آل ثانی همچنین تاکید کرد که فرصت برای گفت‌وگو با کشورهای محاصره کننده، همچنان فراهم است.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن گذشته (15 خرداد) روابط خود با قطر را به‌بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع و تمام گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را مسدود کردند.

قطر از ابتدای این بحران تأکید کرده که کشورهای محاصره کننده از طریق وارد ساختن اتهامات به قطر و دروغ‌پراکنی و درخواست‌های غیرواقعی و غیرقابل اجرا، به‌دنبال تجاوز به حاکمیت ملی این کشور هستند.

تاکنون تلاش‌های میانجیگرانه کویت برای حل بحران قطر نتیجه‌ای در پی نداشته است.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها