حضور با شکوه‌تر-۴/ سیدافقهی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس خیانت به تاریخ بود

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس و اعلام بیت‌المقدس پایتخت یکپارچه و ابدی رژیم صهیونیستی خیانت به تاریخ و هم تجاوز به قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت بود که نتیجه آن افزایش تنش در منطقه خواهد بود.
کد خبر: ۲۹۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ - 08June 2018

انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس خیانت به تاریخ و افزایش تنش در منطقه بود«سیدهادی سیدافقهی» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس اظهار داشت: جا‌به‌جایی سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس و اعلام این‌که از این به بعد بیت‌المقدس پایتخت یکپارچه و ابدی رژیم صهیونیستی است؛ یک حرکت بسیار خطرناک بود که هم خیانت به تاریخ و هم تجاوز به قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت بود که نتیجه آن افزایش تنش در منطقه خواهد بود.

وی ادامه داد: وقتی این حرکت انجام شد، شاهد این بودیم که مردم قهرمان فلسطین یک قیام همه جانبه را انجام دادند. فقط جوانان در صحنه این قیام نیستند؛ زنان، مردان، پیر و جوان در غالب تظاهرات بازگشت هر جمعه، به سمت نقاط مختلف رژیم صهیونیستی تظاهرات می‌کنند و تاکنون 127 نفر به شهادت و هزاران نفر مجروح شد‌ه‌اند.

سیدافقهی در خصوص واکنش جهان اسلام و محور مقاومت گفت: جهان اسلام و محور مقاومت هم ساکت ننشستند و اعلام کردند که ما به هر شکل ممکن اجازه نخواهیم داد نقشه شوم ترامپ مبنی بر اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی محقق شود و در سوی مقابل، ما به فلسطین کمک خواهیم کرد که مردم فلسطین نقشه شوم آمریکا و یارانش را در هم بشکنند و این طرح را در واقع با شکست روبه‌رو بکنند.

وی تصریح کرد: ظرفیت منطقه‌ای در قالب «محور مقاومت» که عمدتا مردم جهان اسلام، تظاهرات و تحصن انجام می‌دهند و به‌طور قطع می‌توان گفت که راهپیمایی روز قدس امسال یک راهپیمایی با شکوه، فراگیر و شکننده برای رژیم صهیونیستی و انزوای بیشتر آمریکا را شاهد خواهیم بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: در هفته‌های اخیر شاهد بودیم که چندین بار رژیم صهیونیستی اطراف غزه را بمباران کرد و سازمان‌های حماس و جهاد اسلامی هم برخی شهرک‌های صهیونیست نشین را موشک باران کردند. قطعا محور مقاومت به فلسطینیان بیشتر کمک خواهد کرد و نباید از این موضوع چشم‌پوشی کرد که محور مقاومت پیروزی‌های چشمگیری را در سوریه بدست آورده است؛ بنابراین من تصور می‌کنم که ان‌شاالله روز به روز اعتراضات تبدیل به حرکت پرخروش و تبدیل به عصیان شود و در واقع به یک خیزش شکننده و ویران کننده برای رژیم صهیونیستی و احتمالا منافع آمریکا در منطقه تحت سیطره خود قرار دهد.

سیدافقهی بیان داشت: تاکنون مسلمانان بعضی از کشور‌ها در کنار مردم فلسطین بوده‌اند؛ ولی متاسفانه برخی از حکام کشور‌ها مخصوصا شورای همکاری خلیج فارس که در راس آن عربستان سعودی دست از خیانت نمی‌کشند و با رژیم صهیونیستی دست دوستی داده‌اند و پروژه محو و نابودی منطقه فلسطین به نام معامله قرن را در سر دارند.

وی در پایان گفت: اما مردم منطقه ساکت نخواهند نشست و ان شاالله بزودی رسوا خواهند شد؛ کما این‌که الان هم بین آن‌ها تناقض، جنگ و درگیری زیادی بین همین حکام منطقه در حال وقوع است. مردم این کشور‌ها باید در قالب تظاهرات، کمک‌های تبلیغاتی، رسانه‌ای و چه در قالب کمک‌های مادی و دارویی به یاری مردم مظلوم فلسطین بشتابند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها