حضور باشکوه‌تر-۳/ هانی‌زاده در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«راهپیمایی روز قدس» مسأله فلسطین را از حاشیه به متن وارد می‌کند

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه روز قدس فرصت گران‌بهایی برای ملت‌های اسلامی و آزادی‌خواه جهان است، گفت: راهپیمایی روز قدس، مسأله فلسطین را از حاشیه به متن وارد و آمریکا را دچار انزوای سیاسی می‌کند.
کد خبر: ۲۹۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ - 08June 2018

راهپیمایی روز قدس؛ مسئله فلسطین را از حاشیه به متن وارد می‌کند«حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، در خصوص انتفاضه بازگشت اظهار داشت: شرایط منطقه بویژه اراضی اشغالی با گذشته تفاوت بسیاری کرده است، با این حال انتفاضه بازگشت می‌تواند یک انتفاضه سرنوشت‌ساز برای ملت فلسطین تلقی شود؛ ضمن این‌که انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت کاملا در تضاد است. بیت‌المقدس پایتخت دولت مستقل فلسطین شناخته شده است و اقدام اخیر  ترامپ در حقیقت نادیده گرفتن قطعنامه‌های سابق شورای امنیت است.

وی با بیان این‌که انتقال سفارت آمریکا، چه بهایی را برای ترامپ داشت، گفت: این اقدام باعث شد که آمریکا و همپیمانانش در سطح منطقه و جهان دچار انزوای سیاسی بشوند و مسلمانان دریافتند که باید با هموژنی آمریکا در منطقه مقابله بکنند و اجازه ندهند که ترامپ بطور سرخود و بدون توجه به قوانین بین‌المللی ملت‌های اسلامی را تحقیر بکند.

هانی‌زاده خاطرنشان کرد: اقدام آمریکا در حقیقت تحقیر 1.5 میلیارد مسلمان است که اعتقاد دارند بیت‌المقدس از یک جایگاه اسلامی بالایی برخوردار است؛ اولین قبله مسلمانان و سومین حرمین شرفین تلقی می‌شود و اقدام آمریکا تحقیر ملت فلسطین و ملت‌های اسلامی در سطح جهان است.

این کارشناس مسائل منطقه پیرامون روز قدس افزود: روز قدس فرصت گران بهایی برای ملت‌های اسلامی و آزادی‌خواه جهان است که در حقیقت با راهپیمایی پرشور، اعتراض خودشان را نسبت به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس اعلام بکنند و شرکت در راهپیمایی این روز می‌تواند نشانه اعتراض گسترده جهانی علیه سیاست‌های آمریکا و اقدامات سرکوب گرایانه رژیم صهیونیستی بشمار برود. به همین دلیل بنظر می‌رسد آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به عنوان روز قدس از سوی امام راحل تعیین شد؛ می‌تواند در حقیقت مسأله فلسطین را از حاشیه به متن وارد کند و با شعار‌های کوبنده علیه آمریکا این کشور را دچار انزوای سیاسی بکند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار