معاون ادبیات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی خبر داد؛

انتشار سه جلد کتاب دفاع مقدس در تبریز

«رضا قلی‌زاده» گفت: کتب «مسافر هور»، «دیده‌بان» و «مجنون جزیره» در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزش‌های متعالی دوران دفاع مقدس به جوانان توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی منتشر شد.
کد خبر: ۲۹۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ - 07June 2018

انتشار سه جلد کتاب دفاع مقدس در تبریز«رضا قلی‌زاده» معاون ادبیات و انتشارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در تبریز، اظهار داشت: کتاب «مسافر هور» شامل خاطراتی کوتاه و شنیدنی از سردار نامدار اسلام «مهدی باکری» فرمانده پرآوازه لشکر ۳۱ عاشورا است که در ۵۲ صفحه به‌صورت مصور و با نشری روان نگارش یافته است و خواننده را با فضای دوران جنگ تحمیلی و حال و هوای فرماندهان دوران دفاع مقدس آشنا می‌کند.

وی افزود: کتاب «دیده‌بان» دومین اثری است که گوشه‌هایی از زندگی سراسر حماسه سردار رشید اسلام شهید «حسن شفیع‌زاده» فرمانده توپخانه سپاه را روایت می‌کند. این اثر که با خاطرات و تصاویر شهید زینت یافته و با نشری جذاب، خواننده را با حماسه‌های این سردار رشید بیشتر آشنا می‌کند.

وی با بیان این‌که کتاب «مجنون جزیره» نیز پرتوی از زندگی و حماسه‌های سردار شهید «مرتضی یاغچیان» جانشین لشکر عاشورا را به تصویر می‌کشد. اظهار داشت: مرتضی یاغچیان که در عملیات «خیبر» پس از خلق حماسه‌های جاوید در جزیره «مجنون» به شهادت رسید، از فرماندهان گمنام دفاع مقدس است که ابعاد شخصیتی و فرماندهی او به درستی تبیین نشده است.

خاطرنشان می‌شود این کتب توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی و به قلم «داود خدایی» نویسنده جوان تبریزی به رشته تحریر درآمده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار